Min historia:
Äger en liten gård med flera bostadshus, Har som försäkringsbolag Dina Försäkringar, som i sin tur vid nyteckning eller ändring anlitar Anticimex för besiktning. (Trygghetsavtal som är gratis första året). Anticimex gjorde en besiktning av en bostad för ca 4 år sedan, fick protokoll om besiktning och det så kallade trygghetsavtalet. Inga anmärkningar och jag ringde omedelbart mitt försäkringsbolag och meddelade att jag inte vill vara kund hos Anticimex. Vare sig det är gratis eller kostar något. Dina Försäkringar lovade att se till att jag inte blev kund. Nu i höst upptäckte jag att den bostaden som blev besiktigad inte hade dem yta som stod i försäkringen, utan 18m2 mindre, ringde och det rättades till. Då får jag helt plötsligt ett brev ifrån Anticimex: Dags för besiktning: Vi kommer och besiktigar ditt hus den 15/11 och börjar någon gång mellan kl. 8.00-10.00, kastar mig på telefonen och försöker få kontakt med Anticimex vilket är fullständigt omöjligt, skickar flera e-mail, får bekräftat att e-mailen är mottagna och att återkoppling ska ske , vilket helt uteblir. Ringer Dina för att få hjälp, talar med flera trevliga personer som utlovar hjälp, men inte heller lyckas få kontakt. Så till fredagen den 15/11, mycket riktigt en Anticimexbil rullar in på gården och in vid carporten till det hus som en gång besiktigades. Där finns ingen hemma, hyresgästerna är på sitt arbete. Jag är sjuk, kraftigt förskyld, feber o halsont kan inte gå över dit, så det blir telefonen till Dina igen. De kan tyvärr inte hjälpa mig nu heller, då det verkar som att Anticimex satt i system att vara oanträffbara. Läser i brevet igen där står att försäkringspremien framgår av fakturan, ska man få en faktura också, när inget avtal har ingåtts? Idag har jag varit ner till min postlåda, hittar där ett kort från Anticimex, där står: Har du glömt oss? Ring och uppge arbetsordernummer så bokar vi en ny tid. Hur mycket tid ska man behöva lägga ner på oseriösa företag? Funderar på att byta försäkringsbolag nu, har ju inget emot Dina Försäkringar, men känner att jag fått nog av deras samarbetspartner. Har ni några tips att ge mig?
 
  • Gilla
Anders.o93
  • Laddar…
Du måste ha haft en oerhört svår förkylning som inte kunde gå ut och prata med "Anticimex", det va ju synd för där fans ju möjligheten att avstyra allt och lösa dina problem.
 
E elmont skrev:
Du måste ha haft en oerhört svår förkylning som inte kunde gå ut och prata med "Anticimex", det va ju synd för där fans ju möjligheten att avstyra allt och lösa dina problem.
Jaa, eller också berodde det på att jag dessutom går med kryckor i väntan på en OP, har en ställning av titan på vänster ben.
 
Aha jag trodde ju naturligtvis att det var förkylningen som var "problemet" när du skrev det. ;)
 
E elmont skrev:
Aha jag trodde ju naturligtvis att det var förkylningen som var "problemet" när du skrev det. ;)
Haha, måste jag berätta allt, inte roligt att vara handikappad när man är van att vara ute i skog och mark. Hoppas på snar OP, så jag kan komma ut i skogen igen.:D
 
B Birgitta64 skrev:
Har ni några tips att ge mig?

Så fort du gör en ändring hos Dina, Folksam m.fl. så skickar deras system ut en beställning på jobb till Anticimex. Anticimex får inte veta din historia utan bara att ett nytt jobb ska göras. Sen att Dina Försäkringar och Folksam är återförsäkrade hos Anticimex gällande Hussvamp gör att innan detta moment i försäkringen godkänns vill förmodligen Anticimex veta att du inte har just Hussvamp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.