Har installerat en Bosch inbyggnadsmikro BFL634GS1. Och på toppen på denna sitter det en liten plastkåpa för att leda ut luft från mikron. Den sitter med 3st stjärnskruvar som man kommer åt uppifrån. Men den gör så att min blinpanel jag ska sätta ovanför blir ca 5mm för stor. Är det någon som tagit bort denna? Borde jag kunna göra detta? Se bifogad bild. Tacksam för hjälp.
 
  • Plastkåpa ovanpå inbyggnadsmikro från Bosch med skruvar för luftutledning i vitt skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Du bör inte ta bort denna
 
Om du vill att garantin skall gälla måste denna finnas kvar.
 
Går din täckfront inte längre ner än plastkåpan så kommer den ju inte hindra luften mer än godkänt. Självklart får du montera tbx den om något skulle hända och garanti skall brukas.
 
Tänkte som JKrister men gjorde som de andra, flyttade upp luckan istället och då fick panelen plats (y)
 
L Lundampere skrev:
Tänkte som JKrister men gjorde som de andra, flyttade upp luckan istället och då fick panelen plats (y)
Kul att se att inte alla tänker som JKrister
 
  • Gilla
torbeno
  • Laddar…
J JKrister skrev:
Går din täckfront inte längre ner än plastkåpan så kommer den ju inte hindra luften mer än godkänt. Självklart får du montera tbx den om något skulle hända och garanti skall brukas.
Om maskinen går sönder och teknikern kommer och kollar så är det rätt sannolikt att han undersöker installationen. Saknas då tillräcklig ventilation så faller garantin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.