Svar : 13 år
5 år efter vi byggt huset så installerar vi äntligen braskamin, men med tanke på att vi inte ens har en yxa så vore denna perfekt!
 
Svar: 13 år

Min son - som är 20 månader - tappade yxan på foten när vi klöv ved hemma, så jag tror detta är ett säkrare alternativ :p
 
Svar 13år

Va kul att denna finns att vinna, vi har faktiskt tittat på en för den skulle vara perfekt att använda för sambon som inte är förtjust i yxan. Tyvärr tillåter inte ekonomin just nu för vi har fått oväntade utgifter i huset vi köpte September.
Skulle vara guld värd här hemma :)
 
Svar 13 år

Känns som ett säker grej för mig så att jag inte kapar av några kroppsdelar med yxan, dvs vi sparar lite sjukvårds pengar om jag vinner ;)
 
13 år
Vore fint att slippa ha yxan vid kakelugnen och skönt om barnen kan hjälpa till att göra tändved.
 
Fadai
Svaret är 13 år. Nu när vi fått igång spisen vore detta toppen. Säkrare för både maken och katterna.
 
Svar. 13 bast.
Motiveringen är att den är snygg. Villhöver den.
 
13 år
Jag får tillbaka min scoutkänsla och kanske kan jag lyckas lura sonen från datorn för att komma ut och umgås med mig
 
13 år.
Snygg, smidig och säker. Vad mer kan man önska sig
 
Svar 13 år

Vinner jag en Kindling Cracker går den som julklapp till min son
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Underlätta vedklyvningen med en Kindling Cracker

[bild]
Kindling Cracker från Fandango Fire Tools är en produkt för dig som vill känna dig trygg och säker när du klyver ved. Perfekt för din kamin, vedeldade spis, brasa, bastu eller grill. Detta är en vedklyv alla kan använda, både gammal som ung. Kindling Cracker är en prisbelönt succé från New Zealand som funnit sin väg över världen. Den här veckan tävlar vi ut ett Vedklyvpaket King som består av en Kindling Cracker King, en hammare och ett paket ekologiska braständare.

Totalt värde: 2 300 kronor

Så här tävlar du: Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur gammal var Ayla Hutchinson när hon uppfann vedklyven Kindling Cracker?

  1. 73 år
  2. 43 år
  3. 13 år

Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 22 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Fandangofiretools.se. Vi tackar Fandangofiretools.se för att de sponsrar den här tävlingen.
3. 13 år gammal.
Vore den mest perfekta inför klyvning av veden till bastun i vinter,
 
Griffeltavlan
13 år.

Jag skulle inte tacka nej till en sådan kanon uppfinning. Som det är nu lär man ha stenkoll på yxan när barnen är ute på gården. Och dom vill ju så gärna hjälpa till också..
 
13år.

Skulle vara perfekt att ha vid svärföräldrarnas stuga i skogen som är hela familjens avslappningsställe.
Dessvärre har både huggkubbe och yxa sett sina bästa dagar, och en kindling cracker skulle göra att även barnen skulle kunna hjälpa till.
 
Nr 3 - 13 år gammal
Hade passat så bra hemma då vi är blandade åldrar och alla vill hjälpa till, både för de unga men även för de äldre som börjar tycka att hugga ved börjar bli tungt. Det ska vara säkert att få värme i huset.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Underlätta vedklyvningen med en Kindling Cracker

[bild]
Kindling Cracker från Fandango Fire Tools är en produkt för dig som vill känna dig trygg och säker när du klyver ved. Perfekt för din kamin, vedeldade spis, brasa, bastu eller grill. Detta är en vedklyv alla kan använda, både gammal som ung. Kindling Cracker är en prisbelönt succé från New Zealand som funnit sin väg över världen. Den här veckan tävlar vi ut ett Vedklyvpaket King som består av en Kindling Cracker King, en hammare och ett paket ekologiska braständare.

Totalt värde: 2 300 kronor

Så här tävlar du: Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur gammal var Ayla Hutchinson när hon uppfann vedklyven Kindling Cracker?

  1. 73 år
  2. 43 år
  3. 13 år

Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 22 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Fandangofiretools.se. Vi tackar Fandangofiretools.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Ayla var 13 år. Vilken smart tjej!
Som ensamstående kvinna i en liten stuga skulle denna attiralj underlätta betydligt att spänta veden. Ser så enkelt ut och verkar gå lekande lätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.