Hallå!

Har stött på ett problem. Vi håller på bygga hus på en sutterängtomt och grunden vart högre än planerat vilket resulterade i dörren som ska bli på baksida ut mot altan kommer 1,30 över befintlig mark och det är rätt mycket i mina ögon, kanske inte på alla tomter men på denna tomt kommer det se rätt konstigt ut.

Nu till min fråga, vet ni någon sida eller har bilder eller tips som kan ge mig lite inspiration hur man kan få det att se bättre ut, utan att få en altan som är skyhög och blir desto högre ju längre ut den kommer på tomten.

Vart lite less när jag upptäckte detta men nu är grunden gjord och jag försöker få något som kan muntra upp det hela

Mvh Richard
 
Men att det ”blev högre”. Är det Ok med kommunen. Sådant kan påverka en hel del vad gäller bygglovet. Extra känsligt modet är ett suterränghus.
 
När vi beställde huset från tillverkaren satte de huset på denna höjd, alla dokument som nybyggnadskartan osv har höjdmåttet som huset har nu, vi valde att kontakta kommun samt tillverkaren Ang en sänkning, så höjden har redan blivit godkänd, måste dock kontakta kommun igen att sänkningen inte vart av, så det ska inte vara några problem
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.