Vattenskada

Mina avloppsrör gick sönder så jag fick ha en avfuktare i vardagsrummet i en hel månad.
Det finns mycket skit under golvet från 50 talet. Och när det blev färdigt så blev det jätte bra.

Ni som har erfarenhet av detta tror ni att det är värt att göra så i alla rum eller räcker det med att byta utsiktet?
 
  • Renoverat vardagsrum med nytt ljust trägolv efter vattenskada, tomt rum utan möbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenskadat rum med uppbrott av golv och vägg, synlig rörsprickning och avfuktning pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förstår inte riktigt vad du menar?
 
  • Gilla
Gårdsboende
  • Laddar…
Om du menar ifall du behöver riva ut hela bjälklaget i resterande rum om du vill lägga nya golv så, nej det behövs inte. Kan va bra och ta bort de gamla golvet innan du lägger nytt. Rätt vanligt i äldre hus att man la ner rester från bygget under golven.
 
Tack. Ja det var det svaret jag var ute efter. Min nästa fråga handlar om mitt 50 tals kök och rummet bredvid. Jag vill renovera köket och slå ut väggen till nästa rum och göra köket större. Tittade på ritningar och såg att väggen inte fanns där när huset byggdes. Köket känns onormalt litet.
 
  • Ett litet 50-tals kök med vita skåp, en diskbänk och en spis, med renoveringsmaterial synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trångt 50-talskök med litet skafferi och dörröppning till intilliggande rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg i ett 50-tals hem med en dörröppning, inramat porträtt, och dekorativa väggföremål som tyder på en kommande renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
50-talskök var ofta små eftersom det var tänkt att det bara är en person som lagar mat etc. i köket och matbordet behövde inte vara större än att precis 4 personer fick plats, t.ex. ett bord på 60 x 120 cm. Så som jag tolkar fotona är det inte onormalt litet. Men visst kan någon vid ett senare tillfälle satt upp en vägg för att få t.ex. ett sovrum till.

Magnus bååth Magnus bååth skrev:
Min nästa fråga handlar om mitt 50 tals kök och rummet bredvid.
Vad är frågan?
 
Släng inte ditt gamla kök, speciellt inte luckorna, dom kan du sälja. Det finns en ganska stor efterfrågan på 50/60-tals köksluckor. Försök plocka ner stommarna hela så kan du delfinansiera ditt nya kök med det gamla.
 
  • Wow
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
50-talskök var ofta små eftersom det var tänkt att det bara är en person som lagar mat etc. i köket och matbordet behövde inte vara större än att precis 4 personer fick plats, t.ex. ett bord på 60 x 120 cm. Så som jag tolkar fotona är det inte onormalt litet. Men visst kan någon vid ett senare tillfälle satt upp en vägg för att få t.ex. ett sovrum till.


Vad är frågan?
Jag bara funderar på att renovera, men ja minns en granne förra året som fyllde säkert 100 påsar med makadam och cement. Man måste nog vara erfaren handverkare för att det ska bli bra. Dessutom om jag ska göra köket större så kommer rivning av väggen kräva mycket arbete.
BirgitS BirgitS skrev:
50-talskök var ofta små eftersom det var tänkt att det bara är en person som lagar mat etc. i köket och matbordet behövde inte vara större än att precis 4 personer fick plats, t.ex. ett bord på 60 x 120 cm. Så som jag tolkar fotona är det inte onormalt litet. Men visst kan någon vid ett senare tillfälle satt upp en vägg för att få t.ex. ett sovrum till.

Åpåjä
Vad är frågan?
Ok jag ska inte slänga luckorna om jag ska re
 
BirgitS BirgitS skrev:
50-talskök var ofta små eftersom det var tänkt att det bara är en person som lagar mat etc. i köket och matbordet behövde inte vara större än att precis 4 personer fick plats, t.ex. ett bord på 60 x 120 cm. Så som jag tolkar fotona är det inte onormalt litet. Men visst kan någon vid ett senare tillfälle satt upp en vägg för att få t.ex. ett sovrum till.


Vad är frågan?
Tack för feedbacken. Ska hitta ett mindre bord som inte tar så mycket plats i köket och en renovering behövs inte. Kanske lite målning på väggarna och skåpdörrar så köket får en uppfräschning.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.