Hej. Är det någon som har hittat köksluckor som passar Ballingslövstommar? En granne sa att Ikeas gamla lucka Faktum passar. Befintliga luckor är 700 mm. Har inte råd att byta till nya Ballingslöv.
Och när man ska kakla om i köket, behöver nya köksbänken först läggas på innan man kaklar?
 
Åsa Lund
Vi har gjort likadant fast tvärtom.
Vi bytte luckor i vårt Ballingslöv- kök. Köpte skåpstommar på Ikea och satte de överblivna luckorna på dem. Detta är några år sedan, nu har Ikea bytt mått på köken, tyvärr.

Vet att allmännyttan köper luckor från Modexa eller LIB- luckan. Kolla om de är prisvärda
 
  • Gilla
Tobbeny
  • Laddar…
Finns ju massa företag som gör luckor till Ikea och andra kök. Är det Ikeas förra serie som passar så finns de mycket att välja på tex. Har inte googlat efter Ballingslöv specifikt men de jag träffat på som gör Ikea luckor gör även vissa andra, förmodligen de vanligaste köken vilket Ballingslöv får räknas som.
 
Problemet är att Ballingslövs stommar är tjockare än Ikeas stommar så gångjärn och hålen i stommen passar inte, så jag blir osäker. Jag vill även byta ut undre raden mot lådor istället. Känns som jag behöver ha hem företaget för mätning först.
 
Finns ju de som gör helt måttbeställda luckor så det lär ju gå att lösa. Men är väl bara att kontakta väl valt företag, de har säkerligen erfarenhet.
 
Ja det finns många företag som gör måttbeställda luckor, men nu var min fråga om någon har satt på andra luckor på sina Ballingslövstommar. Måttbeställda luckor är dyrt, pengar jag inte har.
 
Ska vi vara petiga så var det inte din exakta fråga nej, men nån här ovan verkar ju ha lyckats med det motsatta och faktumluckor är enkelt att få tag i. Står fast vid rådet att kontakta någon av de leverantörerna och höra med dem om de vet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.