Är det någon som har en modern tvättmaskin (som går att köpa ny) som använder ordentligt med vatten när den tvättar och sköljer och kan tipsa?
 
A
Vilken wascator som helst
 
electroluxaren skrev:
Vilken wascator som helst
Men det tillverkas inte nya, va?
 
Vad är själva problemet då? Den maskinen vi har finns det tre olika steg på sköljningen och med det sista så är det ett evigt sköljande.......(samsung)
 
S Stefan1972 skrev:
Vad är själva problemet då? Den maskinen vi har finns det tre olika steg på sköljningen och med det sista så är det ett evigt sköljande.......(samsung)
Min nuvarande maskin använder inte tillräckligt vatten i huvudtvättprogrammet heller tycker inte jag, blir helt enkelt inte lika rent som det brukade bli.
 
K krumbukter skrev:
blir helt enkelt inte lika rent som det brukade bli.
Beror det bara på mängden vatten?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
useless useless skrev:
Beror det bara på mängden vatten?
"Miljövänliga" tvättmedel i "miljövänliga" tvättmaskiner är inte alltid en lyckad kombination om man önska bästa tänkbara tvättresultat.
 
  • Gilla
Thomas'
  • Laddar…
Jag har en Asko. Där kan jag aktivera extra sköljning vilket jag alltid gör. Jag misstänker att denna funktion finns för att modellen annars inte uppfyller de fina miljökraven (default snål på vatten).
 
Vi kör också alltid med extra sköljning. Annars blir inte tvättmedlet helt ursköljt.
 
I manualen till vår tvättmaskin stod det att tvätten blir renare om man kör med full maskin.
Vet inte om de beror på att knådningen funkar bättre då eller något med vatten mängden.
 
T topmount skrev:
I manualen till vår tvättmaskin stod det att tvätten blir renare om man kör med full maskin.
Vet inte om de beror på att knådningen funkar bättre då eller något med vatten mängden.
I många maskiner vägs tvätten och doserar vattenmängden efter mängden tvätt!
Full maskin innebär mer vatten och mer reaktivitet i tvättcykeln bättre resultat!
 
Miele har mängdautomatik på sina maskiner.
Det har vi också på vår gamla toppmatade W143, som idag motsvaras av W668
Det fungerar utmärkt, men jag har dessutom programmerat in mer vatten i tvätt och sköljning plus en extra sköljomgång. Det finns några olika varianter på det.
Som de flesta maskiner har den även en speciell knapp för en extra separat sköljning.
Jättebra att kunna köra både stora och små tvättar med olika temperaturer. Det finns alltid något program som passar.
 
Många av dagens tvättmaskiner har blivit omöjliga att använda för vanliga människor då programmen tar för lång tid
 
  • Gilla
Dracula och 1 till
  • Laddar…
Ja, man får inte ha bråttom om det är skitigt. Mycket tvätt kör hushållet dock på snabbtvätt, 81 minuter i 40°.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.