Tja!

Har en soffa där armstöden börjar bli sunkiga. Naturligtvis går det inte att enkelt dra av klädseln och tvätta i maskin då klädseln är häftad på stommen. Har för mig att det funnits någon sorts medel som man sprayar på klädseln, låter torka och sedan dammsuger bort med smuts och allt. Kan dock för mitt liv inte hitta denna produkt i någon butik. Möjligen har den varit för ineffektiv och inte sålt, för effektiv och blivit förbjuden pga kemikalieinnehåll eller så har jag drömt. Konstiga drömmar dyker upp ibland. ;)

Så, har någon tips om var jag hittar detta undermedel? Eller har någon ett bra husmorstips att dela med sig av? Bikarbonat blandat med Coca-Cola eller nåt kanske? :D
Klädseln är såklart tyg, inte skinn eller mocka...

Tack på förhand!
ToRy
 
Kolla runt bland vänner och bekanta om det är någon som innehar en möbeltvätt du kan låna. Finns det ingen där så kanske du har ett företag i närheten som hyr ut.
 
Ah, du tänker en maskin för ändamålet!? Vi gillar maskiner! :D Tack för tipset! (y)
 
Gammelnörden
Om du tittar på bilvårdsprodukter kan du ha större tur. Jag köpte en flaska på Biltema för att få det lite trevligare i bilen. Men jag körde med nagelborste och papper efteråt då det var rätt litet område.

Exit, länk:
https://www.biltema.se/bilvard/biltvatt/interiorrengoring/
 
Oj, fler intressanta tips! :D
Det enklaste känns som bilrengöring, en Biltema har jag i närheten, så det testar jag nog först. Borde jag ju tänkt på själv... :rofl:
Smektitleran skulle vara kul att testa, om inte annat bara för att det känns lite bisarrt att smeta lera på soffan. :D Kostar ju inte så mycket heller så vore kul bara för att testa.
Tror inte jag köper en tvätt för tvååetthalvt tusen, jag har ju bara en soffa. :crysmile: Men tack för tipset! (y)

Kom gärna med fler tips! Under tiden köper jag något på biltema och återkommer efter test, troligen nästa vecka! (y)

Mvh,
ToRy
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.