Hejsan

Jag står just i begrepp att köpa en rejäl cirkelsåg kombinerd med fräs.
Så nu kommer jag att behöva investera i lite frässtål och 30mm kutter. Några tips på var jag köper sådant till bra pris? Gärna över disk i göteborg m omnejd eller på nätet.

Tack,

Thomas
 
Jo, MAN märkt har jag koll på, och toolbox verkar inte så billiga. T.ex. DUAB-huset verkar sälja samma grejer till klart lägre pris. T.ex. kuttersatsen TB90-12 kostar 2272 + moms hos Toolbox men "bara" 2295 inkl moms hos DUAB.

Detta var de jag hittade, men jag tänkte att det måste finnas fler både tillverkare och återförsäljare.
 
Finns inte Swedendro kvar i Kungsbacka? Men dom är ju ännu dyrare....
 
Kuttern TB90-92 är MEC-märkt dvs endast avsedd för användning med matarverk.

Dock samma kutter/stl som jag kör med men det är inte att rekommendera.

/Kent
 
Jag har verkligen gått igenom hela denna marknad och tyvärr finns inte många leverantörer.
Jula har en MAN-kutter med säkerhetsstål, deras sats kostar 895:-, det är det billigaste som finns.
Annars är det Toolbox som gäller om du ska ha en MAN-sats
 
Ok, tack för tipsen,

Swedendro har en hel del grejer såg jag, enbart skärstål var inte billigt, men deras satser verkar hyfsat prisvärda. Har inte alls kollat jula, får t en titt där, det är ju nära till hands om inte annat.. Det lutar åt toolbox grejer via duabhuset. Kommer nog inte köpa något kit, verkar mest vara skär jag aldrig kommer använda i kiten.
 
Som alltid: Kolla England. Axminster lär ha en del, och Trend gör också kuttrar med 30mm-hål.
 
Swedendro verkar inte finnas i kungsbacka, däremot finns finns Theofil här i götet och det verkar vara i princip samma.

Jula's sats är ju så billig så den kan man köpa på vinst och förlust och prova lite med, och sedan komplettera med det som behövs.
 
Anders 1920-tal
Mr Handyman Mr Handyman skrev:
Som alltid: Kolla England. Axminster lär ha en del, och Trend gör också kuttrar med 30mm-hål.
ser att wealden tools säljer kuttrar för 30 mm spindel, men hur vet man om profilstål från ex toolbox funkar? Wealden har förmånliga priser, minst sagt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.