Såg denna tråd och kollade fakturan som just kommit. Upptäckte att beloppet för elhandel inte stämde utan var 49 kronor för högt. När jag ringde kundtjänst kunde dom inte förklara vad som var felet och skickade det vidare till ekonomi avdelningen som korrigerade fakturan.

Jag har frågat vad som faktiskt var fel och om det är ett engångs fel eller om jag måste gå igenom fler gamla fakturor
 
om det bara är elpriset dom ringer upp nya kunder och tecknar avtal trots att dom inte har något elabonemang
 
perh16 perh16 skrev:
om det bara är elpriset dom ringer upp nya kunder och tecknar avtal trots att dom inte har något elabonemang
Strategin hos många elbolag är tyvärr att lura kunderna, dit hör Stockholms elbolag, Telinet mfl
 
Skärmbild av ett elavtal med detaljerad prisinformation exklusive moms.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Screendump av elavtal med priser och kampanj från Stockholms elbolag, priset 44,63 öre/kWh inkl. allt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oseriöst är bara förnamnet det står ink allt även moms när jag teckna på elskling men sen så lägger de på momsen ändå och man får ett helt annat elpris i slutändan än det man tror att man tecknat (jag bytte elbolag efter 1månad så mig ska de inte snylta på) Fick ett elpris på 56,5 öre kwh istället för 45 öre som jag teckna för
 
Kokarn Kokarn skrev:
[bild] [bild] Oseriöst är bara förnamnet det står ink allt även moms när jag teckna på elskling men sen så lägger de på momsen ändå och man får ett helt annat elpris i slutändan än det man tror att man tecknat (jag bytte elbolag efter 1månad så mig ska de inte snylta på) Fick ett elpris på 56,5 öre kwh istället för 45 öre som jag teckna för
Jag hade de i 3 månader. Kommer inte ihåg exakt pris, det jag kommer ihåg var att det blev billigare än Eon.
De är oseriösa hela bunten, skillnaden är att Eon är så stort och bara ljuger för hela kundkretsen.
 
Våra huvudmän
Energimarknadsbyråns styrelse är tillsatt av tre myndigheter och två branschorganisationer: Konsumentverket, Energimarknadsinspektionen och Energimyndigheten samt Energigas Sverige och Energiföretagen Sverige.
https://www.energimarknadsbyran.se/om-oss/var-verksamhet/
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Våra huvudmän
Energimarknadsbyråns styrelse är tillsatt av tre myndigheter och två branschorganisationer: Konsumentverket, Energimarknadsinspektionen och Energimyndigheten samt Energigas Sverige och Energiföretagen Sverige.
[länk]
Tack, man lär sig något nytt varje dag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.