Nu köpt mig en Pool (glasfiber från polen genom blocket)


9*3,5*1,65


Nu skall den värmas upp, har vattenburen luftvärme i huset Nibe 1005 8 kw. men tror på solfångare.

Finns för många att välja på, vill inte plocka ner dom på vintern, vill att det skall se snyggt ut, vill ha 25-28 grader en fin dag.


Tips på leverantör som inte kostar skjortan?


Skall även köpa mig ett pool täcke, tänker lägga utt plåt skivor över vintern men vill ha något som håller värmen kvar och löven utanför.

Tips på leverantör som inte kostar skjortan?
 
Jag är just i ett intensivt sökande efter bästa val av pooltyp.
Skulle du vilja dela med dig av dina erfarenheter av detta köp av glasfiberpool och hur leverantören skötte sig?
Undrar också lite vad detta inköp kostade.

Jag har själv letat lite på nätet och funderar lite på att importera från tyskland, men Polen kan nog vara billigare.

Måste man gräva ner denna pool helt eller kan den sticka upp en halvmeter över marken? Behövs gjuten bottenplatta?

Tack på förhand.

Mvh Magnus
 
mickethn skrev:
Nu köpt mig en Pool (glasfiber från polen genom blocket)


9*3,5*1,65


Nu skall den värmas upp, har vattenburen luftvärme i huset Nibe 1005 8 kw. men tror på solfångare.

Finns för många att välja på, vill inte plocka ner dom på vintern, vill att det skall se snyggt ut, vill ha 25-28 grader en fin dag.


Tips på leverantör som inte kostar skjortan?


Skall även köpa mig ett pool täcke, tänker lägga utt plåt skivor över vintern men vill ha något som håller värmen kvar och löven utanför.

Tips på leverantör som inte kostar skjortan?

JF fritid dom har bra grejor till bra pris men ingen
support för dom vet absolut nada,solfångare 1x12 meter
som skulle höja ca 6-8 grader i ditt fall kostar 5oookr
+manöverventil så du inte kyler ner på nätterna.

Körde själv med elpanna juni,juli 30m3=6000kr
 
Vi har plåttak på vårat hus, i dom "fårorna" har jag lagt pex slang och i varannan fåra då. Sen fäst fast dom. Klätt hela ytan 10 x 3 meter med glas som jag köpte begagnat via Blocket. Gamla fönster som jag tog ur bågarna på.. limmade fast dom och gjorde snygga kanter.. ser ut som köpta. Och sen en vattenpump på Classe för 500:-... 29 grader en sommardag är ej illa pinkat för en snygg anläggning för ca 700 pix.
 
  • Gilla
Johane77
  • Laddar…
Hej!

Slangen du nämner, tål den att stå med kokhett vatten utan att deformeras? Jag hade tidigare en liknande anläggning men fick problem då jag reste bort och inte kunde övervaka solens attacker. Slangen, det var nog förresten avloppsrör jag använde, deformerades och kröp ur sina u-böjar. Det var alltså stillastående vatten i svarta rör liggande i svart stålplåt och glastäckt.

Måste man fixa någon typ av värmeavkännare och reglersystem?

Tacksam för alla synpunkter.

 
Jo, sån där hård vattenslang man gräver ner... som man sågar av vettu,,, Hade inget problem med våran slang inte... 15 mm... :)
 
Kolla på pemslang!! Den tål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.