Bor i ett hus, fd sommarstuga byggd -69, med källare.
Källaren har under de senaste 20 åren använts till bl.a. sovrum.

Del av källaren är isolerad med träreglar och vad jag antar är stenull. Resten är målat.

Nu skall jag bygga ut för att få sovrum ovan mark och planerar att riva ner de isolerande innerväggarna i källaren och återställa den till källare. (Vad jag kommer att hitta bakom de väggarna, och under det uppreglade och isolerade golvet, drömmer jag mardrömmar om).

En annan del av källare är målad direkt på väggarna. Sannolikt med fel typ av färg så den här börjat bubbla och släppa från väggarna. Jag har grävt på utsidan, ända ner till klack och dräneringsslang och väggen är snustorr på utsidan. Satte en platonmatta och återfyllde med makadam ca en halvmeter ut från huset.

Frågan är nu om jag på något sätt kan få bort färgen från källarväggarna, om jag en skall bry mig om att försöka. Skall jag nöja mig med att ta bort det som släpper efter hand och i övrigt låta det vara?
 
förmodligen plastfärg, bara skrapa och vara glad. plast färgen andas inte därför puts/färg lossnar.
 
  • Gilla
UlrikaSpg
  • Laddar…
Antingen gör du allt ordentligt och tar bort all färg på en gång och lagar upp väggarna eller så tar du det som blir efterhand.
 
  • Gilla
UlrikaSpg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.