B
För några år sen köpte jag Canvac centraldammsugare och äntligen så har jag fått ihop allt (rör ingjuten i köksgolv bl.a.) med diverse rördragning och nu så visar det sig att det inte funkar som det ska.
I detta fall så införskaffade jag ett tillbehör som heter Rollme där man har slangen upprullad och den är alltid kopplad till maskinen.
Finessen är att man bara ska kunna rulla ut slangen och sätta igång maskinen med knapparna på handtaget.
Drar jag ut hela slangen och kopplar in slangen igen så funkar det men ifall jag stänger av maskinen så kan jag inte sätta igång det igen om jag inte kopplar loss slangen och sätter tillbaka det igen, rätt så omständligt att behöva dra ut 11 m varje gång.
Till råga på det så har Canvac sålts till Elon så nu har jag hamnat mellan stolarna.
Garantin gäller bara i 2 år och Elon som saluför Canvac numera är inte precis hjälpsamma.
Nu undrar jag ifall om där är någon som känner igen detta och som kan hjälpa mig.
De jag kontaktat har nämnt kontakt fel men det kan inte stämma för att det blinkar på handtaget vilket det inte skulle om där var kontaktfel. I manualen står det inget om blinkandet.

"98 % Desperat"
 
A
Elon har sålt canvac i hur många år som helst
Du har troligen kabelbrott
 
B
Hej Elektroluxaren, då borde det väl aldrig funka medans nu så blinkar det samt går att dammsuga när man dragit ut och plockat bort slangen och åter kopplat på slangen. Sen blir det problem för stänger man av det så vet man inte 100 % att det går o starta det igen.
 
A
Vilken modell är det
 
B
Det är modell 140, deras senaste.
Jag tror problemet ligger i Connectme, alltså vindan som man har slangen kopplat till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.