T
Någon som satt in detta som kan tala om vad ni fått betala?

Skall sätta in ett likadant fönster i badrummet, 780x1400.

ROT är ej tillämpligt då huset är nytt.

Vad kostade detta er.

Material: ?

Arbete: ?

Tacksam för svar!
 
T
Ingen som har pris på detta?
 
Finns ju en uppsjö av takfönster. Velux har prislista på sin sajt, sen tar det ett par dagar för en eller två hantverkare att sätta in det, fixa smyg mm, räkna med 600 tim + diverse material så skulle jag gissa på 20k plus fönstret.
Bestäm vilket fönster och begär in offert och återkom i tråden, skulle vara intressant att höra vad det landar på.
 
Skulle tippa mellan 20-30.000:- inkl fönster beroende på förutsättningar
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
T
Tack för svaren!

Jag skall ta in offerter, så återkommer jag med pris!
 
coconut
I samband med att vi byggde vårt hus så kostade det ca 14 000 att sätta in takfönster. Det är dock utan att insidan är färdig med smyg osv, samt att det gjordes ju under byggtiden.
 
T
coconut coconut skrev:
I samband med att vi byggde vårt hus så kostade det ca 14 000 att sätta in takfönster. Det är dock utan att insidan är färdig med smyg osv, samt att det gjordes ju under byggtiden.
Jag orkade inte dra ett till bygglov för att få in detta när vi byggde, hade tillräckligt med annat. Annars hade detta varit bästa lösningen.

Jag har fått summor på allt mellan 14.000-30.000 kr, återstår att se vad offerterna säger.
 
Vi ska byta ut två takfönster precis och har fått (och tackat ja) till en offert på 39300:- inkl moms, där 18750kr är arbetskostnad.

Byta ut är ju inte *riktigt* samma sak, men det är närliggande och smygar, anslutning i tak etc. kommer ersättas då vi gör det pga vatten som kommer in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.