Hej! Skulle vilja be om lite råd.

Det är så att vi bestämde oss för att bygga hus efter sommaren och vi hittade en tomt som vi tyckte om. Den var lite i smalaste laget, men man kan inte få allt man önskar sig. Så vi slog till. Sen fick vi tomtkarta m.m. för att placera ut det hus vi valt osv. Igår fick vi papprena till bygglovet som vi skall skriva på och skicka in. När vi går igenom dessa papper så ser upptäcker vi att tomtens storlek nu har ändrats. I ett hörne av tomten har de dragit in tomtgränsen nästan tre meter vilket gör att vår redan smala tomt blir ännu smalare. Det skall sägas att vi har inte skrivit på några papper för tomt ännu utan bara ett entreprenadskontrakt och el o vattenhandlingar.
Varför gör man så här? Kan man göra så här? Vi är helt förvirrade! Självklart är försäljaren på semeste i en och en halv vecka till så det finns ingen att fråga. Vi vill ju få in bygglovet så snart som möjligt så att det inte blir några förseningar.

Kan också tillägga att följande saker var också fel i handlingarna:

- Fel värmepump ifylld. Mindre än vad som är utlovat.
- Vi hade gjort klart med försäljaren om att ett annat större fönster skulle finnas med i bygglovet. Detta fönster skall vi göra själva i efterhand. Men det fanns inte med.
- Sen var boarean på andra våning mindre än vad som stod på deras hemsida och i deras katalog.

Va trött man blir!!! >:(
 
Vilka bygger ni med?

Vi bad smålandsvillan rita in ett garage på våran nybyggnadskarta (bara en kvadrat, ingen ritning på garaget..) det skulle dom ha 5000kr för .. och vi köper hus av dom för 1.1 milj ... ???

Jag sade till dom att dom behövde inte rita någon kvadrat på kartan, jag kan väl rita själv.. och det var inget problem att rita själv, bygglovet gick jätte smidigt, enl komunen(nyköping) kunde jag ritat in allting själv och skicka med fasadbilden ifrån deras katalog...

/Lycka till ..

/Stefan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.