Fan vad sjysst med 84 åringar som är så aktiva som Du är!!!

;)
 
OLHA skrev:
Fan vad sjysst med 84 åringar som är så aktiva som Du är!!!

;)
;D ;D ;D du är ung i sinnet OLHA! Jag gissade på en 27år ung ryggrad.... med tanke på alla dom stora stenbumlingar som du byggde av ;)
gaia
 
:-[ Fick inte lite hjälp att göra det..... Typ all. Dom var kanonduktiga!

Men jag är bra på att arbetsleda, fundera ut vad jag vill ha och få andra att förverkliga det åt mig! ;D ;D ;D
 
Vi tänker ha gasoleldad "öppen spis" inne och en egenbyggd gasolgrill/wook på uteplatsen (delad gasolledning ös/grill). Kommentarer, tips, förslag på leverantörer?
 
Jag var inne på det från början. Vi var på en husvisning som dom hade gjort så. Ett helt kök mer eller mindre.

Problemet är att vi bor vid kusten och även Rostfritt tycks rosta..... Så för oss fungerade det tyvärr inte även om jag skulle viljat kombinera in gasolen bredvid grillen för t ex såser, wok, etc.

Men glöm inte mysfaktorn! Eld är speciellt!
 
Ja, vi hoppas att det ska fungera trots att vårt hus också kommer att ligga vid vatten :D

Elden får väl bli vid uteplatsen vid stranden (50 m ner på tomten ;)).

Kul med kommentarer. Startar bygget om någon vecka så än finns tid till revideringar ;D
 
Marge II skrev:
Ja, vi hoppas att det ska fungera trots att vårt hus också kommer att ligga vid vatten  :D

Elden får väl bli vid uteplatsen vid stranden (50 m ner på tomten  ;)).

Kul med kommentarer. Startar bygget om någon vecka så än finns tid till revideringar  ;D
Kanon! Är det vid sötvatten fungerar det nog!

Annars kan Du bygga något jag sett som är oerhört fräckt! Dom hade byggt en rund ring av stenar, cirka 50-70 cm högt och 1 meter i diameter invändigt. Murens tjocklek var cirka 50 cm runtom. Vissa stenar hade dom plockat bort och satt dit galler i muren istället så att elden syntes.

I muren hade dom låtit vissa stenar sticka ut så dom kunde lägga galler över glöden på olika nivåer.

Man skulle också kunna bygga så att Du kan hissa gallret upp och ner, men det blir inte lika snyggt.

Kanterna användes som avställningsyta.

Dom kunde också sätta upp ett partytält över alltihop med ett litet rökhål i taket, om det skulle börja regna.

Det var enkelt och riktigt snyggt byggt. Dom hade också gjort så att det såg ut som lägervarianten med tjocka stockar som var sågade platta som sittyta. Bredvid låg en bastu och det var max 5 meter till vattnet. Äckligt sjysst!!! :)

Bara en idé. Allt måste ju anpassas till förutsättningarna. Men det är ett mkt kostnadseffektivt och enkelt sätt att fixa en fräck grillplats!
 
Intressant idé!

Vi har en jättefallskärm (stor - en sån som användes i Vietnamkriget för att släppa ner material) som vi brukar använda i stället för partytält. Gissa om det är läckert?
Ni som varit i sydostasien har kanske sett dem här och var.
Man ryms många där under, kan t o m hänga upp lyktor. Däremot placerar vi den inte över själva grillen ::)

/Marge II
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.