Svaret är 90%
Motivering: bara för att jag villhöver ha ljust och fint runt min nya bubbelpool!
 
Svar: 90%

Motivering: nyligen blivit husägare ute på landet och stort sett är allt perfekt förutom allt är kolsvart.
Skulle bli kanon med lite belysningen så man inte kör in i soptunnan en gång till.
 
Svar: 90%

Välkomnande belysning vore en härlig början på inflyttningsfesten. Att man hittar lätt till vedboden, motorvärmaren och lekstugan är ju en bra bonus. :)
 
Svar: Nummer 3 - 90%.

Jag, min man och vår Valter 2 år har precis renoverat vårt hus och maxat vår budget. Vi går nu från bilen med barn på ena armen och ficklampa i andra för att inte snubbla i alla uppgräva gropar (som ska fixas så småningom) ...vi behöver verkligen belysa parkeringen upp till huset....och skulle pengarna räcka hade vi valt att belysa äppelträdet på baksidan med något häftigt :) På bilden syns (knappt) brevlådan och baklyktan av bilen, tagen uppifrån.

tack o’hej
 
  • Mörk bild som visar en bil och brevlåda om natten, med behov av bättre belysning vid en uppfart.
Svar: 90%

För att vi har VÄRLDENS MÖRKASTE trädgård!
 
3. 90%

Jag vill vinna för att jag är trött på att det är mörkt som i ett sotararsel utanför huset.
Om jag inte kan få ha ljusa sommarnätter året runt så vill jag iallafall har lite ljust runt huset.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
Jag svarar 1, dvs 70%
 
Svar 90%

Vi bor på landet med allt vad det innebär med avsaknad av gatubelysning, baksidan gränsar mot en åker då där känns det extra mörkt. Vi har en hund som är mörkrädd så det faller på mig att gå ut med hunden i trädgården för sista kvällspinken, det är jobbigt att behöva klä på sig och gå ut just innan sänggång. Med lite belysning i trädgården kanske jag slipper detta
 
Skånepöjk
Svar 90%

Motivering:

Nu när mörkret faller över huset märker jag tydligt avsaknaden utav utebelysning.
Vore underbart med ny fin utebelysning för att lysa upp tillvaron :)
 
Svar: 3. 90%

Beckmörkt är det utomhus
Jag önskar att vi hade ljus
Mellan garage och hus.
Promenaden är kort men
Det är lätt att komma bort.
Med belysning från markslöjd
Blir det frid och fröjd .
 
Svar: 90%

Motivering:
Vi byggde huset som stod klart 2016 och känner fortfarande inte att vi är klara. Dels för att det kostar en del så allt skjuts fram så man får ta lite i taget. 2018 byggde jag altanen där vi njutit av att kunna sitta ute och äta med barnen när vädret tillåtit. Har dock alltid saknats belysning då vi inte har kommit så långt p.g.a. andra ekonomiska prioriteringar. Skulle även vara häftigt att ha belysning längs de nylagda stenplattorna på framsidan av huset där det annars är mörkt.
 
Tjohhooo, vilken fin tävling!
Rätt svar är 90%
Motivering: Jag, min mamma och lillebror bor i ett hus på landet omringad av mörk skog. Vi har en liten lampa på gården som inte lyser så starkt. Med detta presentkortet blir vår trädgård SÅ MYSIG, och det kommer vara så fint när mamma kommer hem sent på kvällen efter jobb. Ljust och mysigt i skogen!
 
Svaret är 90%
Huset på landet ligger mellan byarna, så svart som en säck kan det vara, vill gärna maxa på med belysning så mycket det går och skulle gärna vilja ha denna vinst för att få hjälp med att lysa upp tillvaron!
 
Svar 3. 90%

Motivering: se bild, trädgården syns inte kvällstid.

Mörk bild av en trädgård på kvällen med omgivande belysning och suddiga konturer av träd.
 
Svaret är 90 %!
Med denna vinst i Norrlands mörker, behöver familjen inte rädda vara.
Natt som dag, belysningen skulle en fin prydnad vara.
Med frun på ett renskinn i skimret av lampan, skulle tankarna dansa mer än vinrankan.
Med sönerna på uppfarten och hockeyklubban i hand, skulle de spela kvällen lång på ljusets rand.
Så låt vinsten i norr hamna, så behöver inte norrskenet efter mer ledljus famla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.