Funderar på att bygga nytt hus och varit i kontakt med några olika tillverkare. Hos någon kan jag välja allt innan kontrakt skrivs och då vet jag vad tillvalen kostar, men hos en måste jag först skriva kontrakt och sedan göra köks och övriga tillval. Någon prislista på tillvalen får jag inte före kontraktsskrivning. Är det sistnämnda tillvägagångssättet vanligt? Är ju som att köpa en bil och först skriva på köpehandlingen och sedan får jag välja motor och övrig utrustning, men utan att veta vad det kostar. Jag vill ju veta vad det kostar innan jag skriver på.
 
Hemmakatten
Vet inte om det är vanligt förekommande men jag skulle aldrig skriva på ett sådant avtal. De kan ju i princip ta vilka överpriser som helst för alla tillval. Mångas tillval kostar ju många hundra tusen kronor. Ett företag som inte är transparent vad gäller prissättning är ett dåligt företag. Välj en annan husleverantör är mitt råd.
 
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Är helt enig med katten.
Verkar inte seriöst.
Gå vidare med dina pengar till någon annan.
 
  • Gilla
pappaM
  • Laddar…
B Baskebo skrev:
Funderar på att bygga nytt hus och varit i kontakt med några olika tillverkare. Hos någon kan jag välja allt innan kontrakt skrivs och då vet jag vad tillvalen kostar, men hos en måste jag först skriva kontrakt och sedan göra köks och övriga tillval. Någon prislista på tillvalen får jag inte före kontraktsskrivning. Är det sistnämnda tillvägagångssättet vanligt? Är ju som att köpa en bil och först skriva på köpehandlingen och sedan får jag välja motor och övrig utrustning, men utan att veta vad det kostar. Jag vill ju veta vad det kostar innan jag skriver på.
-låter helt sjukt, skulle aldrig skriva på.
 
Vill du ha en seriös leverantör så titta på Fiskarheden.
De redovisar öppet sina priser både på hus och tillval.
 
Det är bara att berätta att det inte blir något avtal innan allt är klart på papper. Antingen får du priser eller så tappar dom affären
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.