T
Hus under konstruktion med exponerad isolering och plasttäcke på baksidan, omgivet av byggställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hej. Något som gjort mig lite orolig eller fundersam kring huset är att baksidan på långsidan av huset kom utan panel. Så isoleringen är naken med någon form av ett plasttäck.

Då husföretaget skulle leverera huset färdig panelad. Så har byggföretaget krävt ÄTA för detta, men husföretaget har varit sega och godkände ÄTA på detta häromdagen. Så husets baksida har stått såhär ”naken” ca 5 veckor.

det har regnat lite då och då och nu i dagarna ska det regna sjukt mycket och några dagar på raken.

hur mycket regn tål isolering? Nu när minus grader är ett faktum? Jag tänker på fukt osv.?


Jag har mailat min KA om detta.

Taket är tätt i form av täckpapp.
 
Du skriver att väggen är täckt av plast, det skyddar ju. Har det runnit bakom plasten?
 
T
Ja men inte nämnvärt då isoleringen är blöt!
 
Förstår inte.
Väggen är skyddad av plast?
Isoleringen är blöt?
Det har inte runnit innanför plasten?

Varifrån kommer vattnet, och är isoleringen ordentligt blöt eller fuktig på ytan?
 
T
Skit i plasten som ska täcka, isolering är blöt!!!!
tttomten TomasJor skrev:
Förstår inte.
Väggen är skyddad av plast?
Isoleringen är blöt?
Det har inte runnit innanför plasten?

Varifrån kommer vattnet, och är isoleringen ordentligt blöt eller fuktig på ytan?
 
Ok.

Med den approachen kliver jag av tråden.
 
  • Gilla
guggen och 3 till
  • Laddar…
Har dom täckt långsidan så pass dåligt så det mesta av vattnet kommit bakom och trängt ini isoleringen?

Då är det bara att riva ner isoleringen och i med nya skivor innan panelen skall på plats.

Byggfirman täckte kanske bara lite provisoriskt ihop om att det skulle lösa sig snabbt med husleverantören.
 
T
T t.umo skrev:
Skit i plasten som ska täcka, isolering är blöt!!!!
Trevligt!
 
Ni missuppfattar varandra.

"Skyddar plasten?"
"Ja, men inte nämnvärt, det har runnit bakom."
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.