Jag har en pardörr till en kallveranda som jag försökt räta upp. När de hänger som bäst så är den ena dörren kort i nederkant och får inget överlapp mot tröskeln. Jag har ingen möjlighet att ta ner och justera karmen.
Verandan är som sagt inte uppvärmd men det blir dragigt och risk att det kommer in fukt tänker jag. Vad tror ni om att sätta någon form av borstlisttätning i underkant och en tunn list i nederkant på insidan?
 
  • Hantverksskiss av pardörr som visar problem med bristande överlapp vid tröskeln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilden hamnade på fel håll...
 
J jerydh skrev:
Jag har en pardörr till en kallveranda som jag försökt räta upp. När de hänger som bäst så är den ena dörren kort i nederkant och får inget överlapp mot tröskeln. Jag har ingen möjlighet att ta ner och justera karmen.
Verandan är som sagt inte uppvärmd men det blir dragigt och risk att det kommer in fukt tänker jag. Vad tror ni om att sätta någon form av borstlisttätning i underkant och en tunn list i nederkant på insidan?
Det finns bra produkter på Leif Arvidsson Ab.
Se hemsida för tips. Tröskeltätning - skena med gummilist.
 
Hur ser det ut upptill? Du skulle kunna flytta alternativt korta gångjärnsdelen på dörrarna så att de kommer längre ned och sedan bygga på karmdelen upptill.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.