Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 90 %
Bor på landet utan belysning. Vill gärna bygga ihop belysning från Markslöjd/Bygghemma för att få en härligt upplyst trädgård som välkomnar en nu under mörkret.
Christina Dietrichson
 
Svar 90 %
Jag vill gärna bygga ut ned de få lampor jag redan har från Markslöjd. Det skulle ju göra min trädgård till en ren fröjd!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
svar: 90%

Vi har kämpat på i flera år med en stentrappa av gamla granitblock som äntligen är färdig, precis lagom till mörkret när man inte får se skönheten. Vore fantastiskt att kunna belysa denna med markslöjds utebelysning, som får sätta omgivningen i fokus.
 
svar: 90%

Jag gläder mig att Byggahus.se och Markslöjd vill förgylla en läsares (kanske min) vardag och fest.

Vinter och julfest närmar sig, men här på min första fastighet på landet är det mörkt. En enda farstu-lampa leder mig hem. Jag vill Lysa upp min gård med Ljus och kärlek till detalj från Markslöjds uteserie Garden 24.
 
90 %

Motivering:
Överlevnad! I mörkret på landet är varje tur nedför den hala trappan i trädgården förenad med livsfara - lite ljus från Markslöjd skulle kunna förlänga mitt liv avsevärt!!!
 
Svar: 90%
När mörkret tränger sig på
är det svårt att i trädgården gå
Tänk vad vi skulle få det vackert å må
Om vi lampor från Markslöjd få
Ljust o fint i vår lilla gröna vrå
Som ej fått sitt vita snötäcke på
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 90%
Motivering: jag bor så mörkt efter en landsväg. Att lysa upp tomten skulle förutom för trevlighetens och mysighetens skull kunna dämpa de skarpa lysen som fordonen avger.
 
Svaret är 90 Procent . Skulle vara häftigt lysa upp runt dammen och uppfarten.
 
Rätt svar 90%

Motivering:
I samband med att vi byggde en ny parkeringsplats så passade jag av att gräva ut för en damm som jag kommer att färdigställa till våren, här blir både fiskar och vattenfall men just nu är det bara stort hål i marken.
Dammen ligger i en "håla" med ganska höga slänter på två sidor och dessa slänter är nu erotions-säkrade och här ska det planteras marktäckare som kan hålla ogräset borta.
Det som jag skulle vilja se runt dammen och på slänterna är en trevlig utebelysning av bra kvalitet som inte kräver att man ska behöva gräva ner någon 230V kabel eftersom detta skulle skada kokosnätet som slänterna är klädda med. Markslöjd Garden 24 har allt jag behöver för att lysa upp runt dammen så jag hoppas på en stor portion tur.
Grävmaskin som gräver ut för en framtida damm omgiven av höga slänter på en tomt.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 90%
Vill gärna lysa upp våra träd o skapa en ljus o mysig trädgård i höstmörkret.
 
Svar: 90% belastning

Hade varit så fint med belysning till vårt nyplanterade lilla träd i vår rabatt som är så mörk annars :)
 
Svar: 3) 90%.

Barnen behöver mer ljus när de klättrar i träd så här års!
 
Svar 3. 90%

Vårt garage ligger ca 30m från vårt garage och därimellan finns ingen belysning vilket gör att det blir kolsvart. För att inte trilla nerför stentrappan som tar oss till garaget är det ficklampan på mobilkameran som gäller nu när det är så mörkt på morgnarna. Lite utebelysning hade varit perfekt där!
 
Svaret på frågan är 90%
Hos oss är det svart. Riktigt nattsvart. Med belysning från Markslöjd skulle det lysa upp och familjen bli helnöjd. Tänk att slippa famla utan istället bara se och slippa ramla.
 
Svar: 90%

Motivering: jag vill så gärna vinna för att göra huset mysigt att komma hem till. Just nu är vårt hus det mörkaste i grannskapet, för när grannarna pimpat med utomhusbelysning i alla sina hörn och vrår, så står vårt tyst och mörkt, med undantag för en kal glödlampa på garageväggen... Jag hoppas verkligen på vinst!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.