3. 90%
Motivering: Vill ha!
 
Svaret är 90%
Motivering? - Jag bor i Norrland, det är ju banne mig mörkt halva året!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 3: 90 %

Motivering: Vi köpte vårt hus i somras och flyttade in en vecka sedan. Det som vi inte tänkte på i somras var hur mörkt det blir på kvällarna speciellt om den mörka årstiden. Huset har en (!) utelampa vid entrédörren. Det är verkligen mörkt..
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
Hej rätt svar är max 90 %.behöver ny belysning,eftersom den gamla sjunger på sista versen,och att det saknas belysning på flera platser i trädgården,markslöjds har bra kvalitet och snygg design.
Mvh Larsson.S
 
Svar: 90 procent

Har länge drömt om att montera pollare vid våran mörka infart så det vore perfekt att vinna detta
 
90 %
Som pensionär på landet där man nu tänker montera ner gatubelysningen vore detta tacknämligt.
 
Svar: 3. 90%
Jag behöver ny serie (högre) pollare då jag körde upp en av mina nuvarande genom snöslungan förra vintern!
 
Svar: 90 %

vi skulle lyst upp tillvaron eller iaf trädgården om vi vann. efter att ha bott i huset i 3 år har tankarna på belysning av trädgården börjat snurra. Detta skulle vara en fantastisk start på det projektet. Har en stor fin lönn som bara drömmer om att bli belyst.
 
Svar 3, 90 %

För att vår katt bara är ute på kvällar och nätter. Hon är svart och ser säkert i mörker men vi ser aldrig henne. Sen hade det varit väldigt vackert att lysa upp våra träd och tomt.
 
Svar:
3: 90%

Motivering:
Åh vad detta var en passande tävling!! Vi gjorde äntligen klar vår entré och framsida på huset i år efter 4års byggarbetsplats. Har byggt murar, gjort stenläggning och planterat träd längs med entrén för att få lite allé känsla. Även en STOR blomsterlåda med lite bambu buskar och blomster. Hit har vi förberett med markrör då tanken är att snyggt belysa upp detta. (och dessa projekt har jag lyckats med tack vare Alla mina trådar och hjälp från medlemmar här på Byggahus forum! Som går att hitta via min profil.)

Tanken har varit att sätta någon svagströms belysning som jag får lov att dra själv, dessutom är dessa väldigt flexibla eftersom man enkelt kan koppla på mer grejer vid behov. Och har då tänkt göra detta vid Jul, för att placera ut fina lysande jul figurer!
Entren var jättefin under sommaren när det var ljust och fint, men nu när det blivit mörkt ute så ser man den knappt när man kommer hem! :confused:

Men nu har dom sparade pengarna för den här säsongen avverkats så vi har inte råd till detta eftersom det går åt X antal tusen att färdigställa och nu är det snart jul och Julklappar som gäller!

Hade varit fantastiskt att få vinna detta och få en vacker entrebelysning över vintern. Detta är verkligen det sista för att kunna bocka av framsidan som ”Klar”. Dessutom hade det varit himla fint eftersom vi dessutom ska ha Julafton hemma hos oss i år! :)
 
Svar: 90%

Motiveringen är så enkel att vi är fattiga som kyrkråttor och de finns inte en krona över till belysning för vår kära trädgård som för övrigt är ganska fin.
I stundande vintermörker bilar och vitvaror gå sönder, inte en krona över för att laga, de hade varit trevligt om någon med en gåva oss behaga.
 
Svar 3. 90%

Motivering.
Vi har köpt vårt hus på polarnattens gräns med mera mörker än ljus på den snötäckta gården. Jag vill gärna i pollares sken skotta den ren från vinterns drivor och i höstens dunkel kratta grenar och löv.
//mr.Ola
 
Svar: 90%

Vår hund brukar gilla att ta en liten sväng ut i trädgården på kvällskvisten. Så här års är det dock nästan omöjligt att se vad hon gör där ute i mörkret. Med lite ny belysning i trädgården slipper jag sätta lampor på hunden.
 
90%.

Vi behöver få till bra belysning mellan huset, jordkällaren och ladan med vedförrådet. När det är kallt och mörkt behövs något som ger ett bra och säkert ljus - och om det dessutom är vackert är det ju ett stort plus!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
[bild]


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
90%! Första vintern i första huset. Skulle gärna vilja lysa upp den mörka tomten så min 6 månaders bäbis kan titta ut och se gräsmattan ❤️
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.