Det är lätt att falla bara för låga priser utan att tänka på vad som händer när/om produkten krånglar.
Jag köpte en mikrovågsugn av märket Samsung från Tretti.se och när jag packade upp den så upptäckte jag att den inte fungerade. Jag kontaktade genast tretti.se och begärde att få reklamera den. De vägrar utan vill ha serienummer och tillverkningsnummer så att de kan reparera den. jag upprepade att jag vill reklamera den, vilket jag har rätt till enligt konsumentlagen. Tretti.se struntar i det och slutar helt sonika att svara på min begäran.

Jag har handlat på både Elgiganten och MediaMarkt. På Elgiganten har man 30 dagars öppet köp och du kan lämna tillbaka varan även om du har öppnat förpackningen och använt varan. De är mycket serviceinriktade och det känns mycket tryggt att handla där.

Jag vill därför varna alla för att handla något från tretti.se, tänk på om du är villig att få dålig service, bli ignorerad, krävas på att göra både det ena och det andra innan de ens är villiga att hjälpa dig innan du faller för frestelsen att varan kanske är något lite billigare än i affären!! De säljer en produkt som inte fungerar och vill inte ta sitt ansvar och direkt ta tillbaka varan. Hade det varit Elgiganten hade jag bara kunnat lämna tillbaka den och fått mina pengar tillbaka.

UNDVIK TRETTI.SE, de är inte att lita på och är mycket ovilliga att rätta till sina egna misstag!!!
 
Jag förstår inte riktigt. Du har väl reklamerat din vara? Enligt Konsumentköplagen har säljaren rätt reparera eller byta ut en felaktig produkt.

Jag har aldrig handlat av tretti.se. Jag var på väg en gång, men de svarade inte på den fråga jag hade om produkten, så det blev aldrig av. Detta trots att de utlovar svar in 24 timmar och jag hade fått mottagningskvitto på mailet.
 
harry73
Man har ju ångerrätt på distansköp
 
  • Gilla
Linderödsåsen
  • Laddar…
Man kan alltid ångta ett köp inom 14 dagar när man handlar på distans, du får dock själv betala returfrakten då.

Annars är det bara att reklamera och skicka tillbaka den för utbyte eller reparation, tretti.se står då för frakten.

Är kanske inte så konstigt att de vill att du uppger serienumret på produkten kan jag tycka...
 
Jag måste flika in och hålla med TS helt och hållet. Jag har handlat av tretti.se 2-3 gånger. När det funkar och man inte behöver ha någon kontakt med dom så är det ju toppen......MEN när det inte fungerar då får man slita som ett djur för att någonting ska hända. Serviceviljan finns inte. Alls.

Jag vill minnas att det gick att ha att göra med dom för 5-6 år sedan, men de senaste ~3 åren har det skett något. Det finns en hel del intressanta kommentarer på Prisjakt om när det är något fel med varan: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2113

Grodgatan
 
A
Gammal tråd, men vill också varna för Tretti.se. Borde ha googlat lite innan jag beställde deras tjänster då nätet haglar av negativa recensioner och upplevelser vad avser just detta företag. De gömmer sig bakom en vägg av villkor och om det inte är det ena så kommer de hitta på det andra för att inte utföra jobbet. Om det är sådana du vill ha att göra med, så kör på. Annars rekommenderar jag att vända dig till något företag som är mindre fyrkantigt och som gärna jobbar för att göra kunden nöjd. De vägrade utföra jobbet vi beställt, hänvisade kallt till villkoren och vägrade återbetala. That's that liksom.
 
Handlade nyss av dom och är nöjd med hur det gick till.

Köpte en köksfläkt som var returvara, så kollade bara första bilden och priset innan jag beställde.

När den väl var hemma så insåg jag att den var lite trasig, ett fäste var spräckt och att den var vit.

Ringde och pratade med kundtjänst och dom påpekade att det både gick att läsa och se bilder på båda sakerna jag anmärkte på.

Men fick iaf 400kr i rabatt på en fläkt för 850, jag är då nöjd med hur dom löste allt.

Bra mycket bättre än att fysiskt besöka vitvarudöden Elgiganten.
 
A
L Lutte skrev:
Handlade nyss av dom och är nöjd med hur det gick till.

Köpte en köksfläkt som var returvara, så kollade bara första bilden och priset innan jag beställde.

När den väl var hemma så insåg jag att den var lite trasig, ett fäste var spräckt och att den var vit.

Ringde och pratade med kundtjänst och dom påpekade att det både gick att läsa och se bilder på båda sakerna jag anmärkte på.

Men fick iaf 400kr i rabatt på en fläkt för 850, jag är då nöjd med hur dom löste allt.

Bra mycket bättre än att fysiskt besöka vitvarudöden Elgiganten.
Bra för dig. Dock bör man ta sig en titt på Reco och göra en snabb googling innan man anlitar Tretti https://www.reco.se/tretti-ab?q=tretti

Hur f*n kan man ta betalt för en tjänst, vägra utföra den och sedan inte ens göra en återbetalning. Det är rent bedrägeri.
 
N
G Grodgatan skrev:
Jag måste flika in och hålla med TS helt och hållet. Jag har handlat av tretti.se 2-3 gånger. När det funkar och man inte behöver ha någon kontakt med dom så är det ju toppen......MEN när det inte fungerar då får man slita som ett djur för att någonting ska hända. Serviceviljan finns inte. Alls.

Jag vill minnas att det gick att ha att göra med dom för 5-6 år sedan, men de senaste ~3 åren har det skett något. Det finns en hel del intressanta kommentarer på Prisjakt om när det är något fel med varan: [länk]

Grodgatan
Skitsnack! Hemmapulare som står över lagen på de mesta när man läser recensioner.

Folk som vill installera tvättmaskin utan golvbrunn och diskmaskin med eluttag bakom diskmaskin.

Nä Hemmapulare som inte kan ha fel...
 
N
danniee skrev:
Bra för dig. Dock bör man ta sig en titt på Reco och göra en snabb googling innan man anlitar Tretti [länk]

Hur f*n kan man ta betalt för en tjänst, vägra utföra den och sedan inte ens göra en återbetalning. Det är rent bedrägeri.
De går efter svensk lag?

Installerar TM utan golvbrunn och saker i ojordade uttag. Nä det är mest snåla Svenssons som ger kritik.
 
A
N Nybergzzz skrev:
De går efter svensk lag?

Installerar TM utan golvbrunn och saker i ojordade uttag. Nä det är mest snåla Svenssons som ger kritik.
Det är ingen ursäkt för att behålla pengar för ett jobb man aldrig utfört. Är det så pass avgörande kan Tretti ringa upp sina kunder för att gå igenom en checklista. Nä, det är enklare att slänga upp en terms and conditions på 12 sidor, peka på nån punkt i efterhand och bara behålla pengarna. Tänk vilken enkel verksamhet.

Jag har dock anmält dom till ARN och de har erkänt (jag har det på print) att det finns utrymme för förbättring från deras håll.
 
N
danniee skrev:
Det är ingen ursäkt för att behålla pengar för ett jobb man aldrig utfört. Är det så pass avgörande kan Tretti ringa upp sina kunder för att gå igenom en checklista. Nä, det är enklare att slänga upp en terms and conditions på 12 sidor, peka på nån punkt i efterhand och bara behålla pengarna. Tänk vilken enkel verksamhet.

Jag har dock anmält dom till ARN och de har erkänt (jag har det på print) att det finns utrymme för förbättring från deras håll.
Det gäller som sagt att alltid läsa avtalet. Om du köper ett hus, skriver du bara på kontraktet utan att läsa avtalet?
 
  • Gilla
wildeside
  • Laddar…
A
Massor av människor blir lurade av otydliga och dåliga avtal, det är ingen ursäkt för företag att bete sig illa och stjäla kundernas pengar. Inget seriöst företag arbetar så. De allra flesta vill lösa situationen då de vill att kunderna ska återkomma. Då de själva har erkänt att de är otydliga och att det finns utrymme för förbättring så finns det inte så mycket att diskutera. Men du kanske vet mer om deras företag än dom själva.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.