Under vintern kommer vi till stadiet att det är dags att börja värma upp nya tillbyggnaden i vår stuga i fjällen. Kommer välja radiatorer och golvvärme som går att fjärrstyra. Planen är DEVI termostater till golvvärme och LVI touch radiatorer. Två sovrum med radiatorer och golvvärme i hall och på toa.

Frågan är om det finns något fabrikat som har både golvvärme och radiatorer med fjärrstyrning så man får ett och samma system? Har gamla smältsäkringar så vill inte böka med detta i centralen. Har rotat och letat men det verkar inte finnas nåt?
 
Du kan ju köpa termostat som går att styra mha tex z-wave. Sen sätter du in tex en Telldus ”hub” som kan skicka på/av/önskad temp till termostaten. Telldusen kommer du åt via en app eller nätet
 
Kanske ska ta en kik på det. Hade tänkt mig en out-of-the-box lösning med minimalt med strul. Men det kanske finns stabila z-wave nuförtiden.
 
Kretikos Kretikos skrev:
Kanske ska ta en kik på det. Hade tänkt mig en out-of-the-box lösning med minimalt med strul. Men det kanske finns stabila z-wave nuförtiden.
Jag tycker de funkar riktigt bra! Har aldrig haft problem med de lampor jag har kopplade till z-wave. Enda nackdelen är att de är dyra. Det går ju att köpa billigare switchar av typen ”433” men de kan inte ”acka”. Därför lägger jag gärna en extra slant och köper z-wave så jag vet att när en strömbrytare indikerar att den är ”på” så vet jag verkligen det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.