Avslutad: Vinn utebelysning till ett värde av 5000 kronor
Två olika typer av utebelysning i en trädgård, en spotlight och en pollare, båda tända.


Tänk att kunna belysa de vackra delarna av din trädgård, till glädje året om. Nu har du chans att vinna utebelysning till din trädgård, och du bestämmer själv hur den ska se ut! Vinnaren den här veckan får hos Bygghemma.se fritt välja produkter ur Markslöjds uteserie Garden24 till ett värde av 5 000 kronor. Vill du ha spotlights, pollare eller inbyggd belysning i trädäcket? Du väljer det du helst vill ha, och kompletterar med transformator, dimmer, timer, förlängningskabel m.m.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur mycket av transformatorns effekt rekommenderar man att du som mest belastar den med?

  1. 70%
  2. 80%
  3. 90%
    Svaret hittar du här: www.bygghemma.se
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 15 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten beställs direkt från Bygghemma.se. Vi tackar Bygghemma.se och Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Pia1 och 5 till
  • Laddar…
Svar: 3) 90 procent.

Motivering: När mörkret faller nu till vintern märks att vi har alldeles för lite belysning i trädgården. När jag går på dass behöver jag pannlampa och det skulle vara skönt att slippa. Med Markslöjds serie av trädgårdsbelysning kommer hela vägen till dass att kunna lysas upp på ett trevligt sätt. Körsbärsträdet och äppelträdet kan bli upplysta liksom buskarna närmare dassets ingång. En trygg och säker väg till dass skulle innebära en rejäl standardhöjning!
 
Svar: 3 - 90%

Motivering: Detta blir första hela vintern i vårt "nya" hus. Vi har 1 (!!!!) gammal utomhuslampa som sitter precis bredvid entrédörren. Tankarna har funnits där att uppgradera belysningen utomhus, men pga andra saker som behövts renoveras och fixas med har det inte blivit av. Lägg därtill en fru som inte är ett stort fan av mörker. Med utebelysning från Markslöjd, så skulle dels vår utemiljö och fru bli mycket trevligare. (Viss ironi i den sista meningen ;)).
 
90%

Mina föräldrar bor i norra halvan av Sverige (den på riktigt norra halvan alltså) och har följaktligen både vinter och mörkt. De har däremot en väldigt fin trädgård som de tycker om att pyssla med. Det är bara så synd att man knappt ser den alls på vinter.
Jag skulle bli väldigt glad om jag kunde ge dem ett sådant här paket i julklapp!
 
Svar: 3. 90%

Motivering: Vi bor ute på landet på en fantastisk sjötomt i ett hus som ursprungligen byggdes som en sommarstuga av mormors mor. I flera generationer har släkten byggt ut vad som började som en sommarstuga till en vinterbonad villa där den femte generationen nu kryper runt på golvet i blöjor. Med huset följde en välplanerad trädgård med äppleträd som är äldre än vad jag är och mysiga stigar mellan träd och buskar. Långt ifrån närmsta samhälle kryper mörkret på ordentligt under vintermånaderna, speciellt med den stora, mörka sjön tätt inpå. Så för att fullt ut kunna njuta av den vackra naturen runt vårt hem skulle Markslöjds trädgårdskollektion vara perfekt - för oss och för kommande generationer.
 
Svar 3. 90%

Jag har redan förberett för utomhusbelysning när vi byggde huset. Nu saknas det bara en uppsättning välkomnande och snygga lampor för att få det mörka och tomma att förvandlas till ett mysigt hus att komma hem till efter en stressig dag i regnet.
 
Svar: 90 %

Min sambo är extremt mörkrädd så lite belysning vid vårt uterum hade förhöjt våra kvällar mycket.
Plus att det är jag som får (måste) stänga altandörren på kvällen efter vi släppt in katten från hennes kvällspromenad då sambon vägrar pga mörkret.
 
Svar 3. 90%

På landet så brukar vi samlas mycket folk, både släkt och vänner. Där sitter vi och umgås på altanen eller i storstugan in på småtimmarna. Sova får man sen göra lite där det finns plats. När mörkret infaller och man ska ut på på tomten till sin friggebod eller lillstuga att lägga sig i så är det både lite läskigt och lite småfarligt att ta sig till sin sovplats. Det hade varit en rolig överraskning att rama in skogstomten med lite ljus så att det blir skillnad på tomt och becksvart skog. Sen både lite festligare med lampor och så slipper man snubbla på trädrötter eller kuperad terräng.
 
3: 90%

Vi har gjort massor med huset och trädgården under de 16,5 år vi bott i det, men vi lyckas aldrig komma fram till en lösning så tomteb är obelyst. Vi hade ett tag upplysta träd, men ett jordfel i armaturen vid regn har dödade det ljuset också. Eftersom vi bor på landet så blir det därmed helt kolsvart!
 
3. 90%

Med ny gjuten betonggång över gården skulle trevliga pollare att lysa upp vara kanon!
Den nuvarande halogenstrålkastaren som tänds med rörelsevakt och bländar och skrämmer halvt ihjäl en varje gång uppskattas inte av någon i familjen så jag är säker på att fler än jag skulle uppskatta dem! :)
 
Svar: 3

Vi har endast 1 lampa vid ytterdörren, som även denna lyser väldigt dåligt, så för att konkurrera med grannarnas standard hade det varit kul med denna vinst.
 
1. 90%

Vi bor på landet med storskogen som närmsta granne. När det är mörkt här ute, ja då är det mörkt...Skulle vara trevligt att kunna få det lite mera upplyst så att det känns välkomnande när man kommer hem efter en lång dag på jobbet. Dessutom så kanske det har lite avskräckande effekt på både två- och fyrbenta.
 
90%

Trevlig tävling :)
Köpte vårt första hus i vintras, sambon är uppväxt på landet och jag tyckte att ett hus på vishan låter lungt och sköntn nu när första barnet är på G. Och ja, lungt o skönt är det men även kolsvart, en cityboy som man är så blir man jo tokig på mörkret. Så vi har kommit överens om att investera i utebelysning för att öka vår trivsel. Att vinna denna tävling hade varit ett bra tillskott för föräldraledig föräldrar.
 
Svar: 90%

Motivering: Jag och respektive har byggt ett garage. Vi har gjort väldigt mycket själva och planerat väldigt noggrant. Dock missat ytterbelysning, som vi kom på nu till höstens mörker. Därför hade det passat perfekt då vi står i det stadiet att elarbetet skall påbörjas.
 
Svar: 90%

Motivering:
Vi håller på att bygga ett nytt hus med en ny väg på landet. Att få uppleva känslan av en upplyst väg och uppfart när man kommer hem på kvällen skulle kännas både ombonat och mysigt men framförallt tryggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.