Hej skulle vilja ha en fingervisning utav någon som har koll på läget då jag själv inte har någon vidare koll alls!

vad kostar det att fixa eget vatten till tomten?

vad kostar det att fixa avlopp till tomten?

vad kostar det att dra in el till tomten?

förstår att det inte går att säga något exakt pris men mellan tummen & pekfingret...


Med vänlig hälsning, Mikael
 
I min kommun så skulle jag få betala 57000kr för vatten och avlopp till tomten
 
Tack, jag bor i Göteborgstrakterna. Kanske skulle haft med det.
 
Och här hittar du el-anslutningsavgifterna i Göteborg
 

Bästa svaret

El , 25A kostar 35.250kr om längden är Max 200m mellan husets anslutning och gbg energis närmsta klippskåp.
övriga serviser offereras.

Vatten och avlopp (vatten, avlopp, dagvatten) kostar från 150.000kr och uppåt. Normalt räknar man 200.000kr
 
E elmont skrev:
Och här hittar du el-anslutningsavgifterna i Göteborg

Tack elmont !
 
J Johan456 skrev:
El , 25A kostar 35.250kr om längden är Max 200m mellan husets anslutning och gbg energis närmsta klippskåp.
övriga serviser offereras.

Vatten och avlopp (vatten, avlopp, dagvatten) kostar från 150.000kr och uppåt. Normalt räknar man 200.000kr
J Johan456 skrev:
El , 25A kostar 35.250kr om längden är Max 200m mellan husets anslutning och gbg energis närmsta klippskåp.
övriga serviser offereras.

Vatten och avlopp (vatten, avlopp, dagvatten) kostar från 150.000kr och uppåt. Normalt räknar man 200.000kr

Tack så mycket Johan ! Så anslutningsavgiften är ungefär 35 tkr & grävning, schaktning & allt annat blir en egen summa då, eller har jag det om bakfoten?
 
Schakt på egen tomt får du stå för. Detsamma tror jag gäller vatten och avlopp. Är det tätbebyggt område så bör du klara allt på 200.000kr
 
Tack Johan, ha en fin kväll!
 
Det samma
 
Hej Johan en fråga till när du skriver att jag bör klara mig på runt 200 tkr. Är det för ”allt” då förutom anslutningsavgiften till el?
 
Bra fråga, inser att mitt svar inte var så tydligt. 200.000kr för El- och VA-anslutning. Sen tillkommer schakt på egen tomt. Det kan också tillkomma kostnader beroende på hur nära det går att ansluta främst VA. Förutsättningar för både el och VA finns att läsa på Göteborg energis hemsida samt på Kretslopp och vatten.
 
Stort tack Johan, trevlig helg !
 
I Kungsbacka är kommunens taxa 250 kkr för VA till tomtgräns, om man bor i tätbebyggt område. Osäker på om det inkluderar lägenhetsavgift, annars är det ytterligare cirka 30 kkr. Bor man utanför kommunens verksamhetsområde för VA så får man själv stå för grävkostnad och ordna servitut vid behov. Det bästa är nog att kolla med aktuell kommun, eftersom det verkar variera en hel del.
 
Tack så mycket Linus. får kolla upp lite mer med kommunen!
Med vänlig hälsning, Mikael
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.