Är i akut behov av en tvättmaskin, och undrar om någon kan tipsa om en energisnål och billig maskin.
Har inte råd med någon dyrare variant veckorna innan jul.
 
Seriöst så ska du sikta på en modell av erkänt märke, sen spelar kanske utrustningen inte så stor roll, likaså centrifugvarvtal etc. Det viktiga är att du kan lita på den, att den går skapligt tyst m.m.
Köp kanske en Miele om du har gott om pengar, de är helt underbara.
I annat fall kan Husqvarna eller Elektrolux vara goda val.
Jag har själv en Miele 2888 och en Selectro 1263 (tror jag den heter), och jag kommer aldrig att rekomendera någon att nånsin köpa en billig produkt likt Selectron, den är bedrövlig. Den stod i huset när vi tillträdde och vi har provat den några gånger, men oftast kör vi givetvis Mielen.
Selectron är knappt tre år. Luckan hänger på den och passar inte bra ihop med lucklåset, den läcker lite vatten, det är ruggig obalans i den under centrifugering & den dånar, en skräpmaskin helt enkelt.

Däremot har jag haft Husqvarna, och de är ok. Ett mellanting mellan Miele & Selectro kan man säga.

Ta hellre ett lån och köp en bra maskin, än tvingas att köpa en ny om två år för att skräpmaskinen gått sönder eller att du är allmänt missnöjd med den.

Lycka till !
 
Det bleb en Bosch till slut. Valde mellan en Electrolux och en Bosch, men ett högre varvtal vid centrifugering fällde avgörandet.
 
Ok, jag vet mycket lite om Bosch i tvättmaskinsammanhang, men de gör ju bra grejor i övrigt. Hoppas du blir nöjd !
Föresten, vilken modell blev det ?
 
Beteckningen är WHF2462EU och priset 3.990 kr på Elgiganten.
 
cubix skrev:
Det bleb en Bosch till slut.
:surprised: Åh nej, måtte inte MathiasS se detta. ;D
 
Nu blev jag nyfiken. Är han allergisk mot Bosch eller vad?
 
cubix skrev:
Nu blev jag nyfiken. Är han allergisk mot Bosch eller vad?
::) Nja, det är nog snarare partnerskap. ;D

Bifogar ett "signalelement" så förstår du. ;D
cutjureitinhalf.jpg

:surprised: Men vad f***n gör han med Jureit. ::) ;D ;D
 
Den var bra, och nu känns det lite lugnare. Jag var rädd för att jag hade gjort en dålig affär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.