Vi funderar starkt på att bygga ett Ekeforshus och då troligtvis Ekonomen 96 med inredd övervåning. Finns det någon som har erfarenhet av Ekeforshus som kan ge synpunker?

Känns det gediget och har kontakten med dem under bygget fungerat bra? Alla synpunkter tas villigt emot!

Enligt deras katalog så skall Ekonomen hålla samma standard men med enklare planlösning som ger ett billigt bygge... är det någon som byggt Ekonomen och gjort ändringar?

Väntar nyfiket på svar... /P
 
Jag har skickat ett PM till dig!
 
birgi skrev:
Jag har skickat ett PM till dig!
Tackar för detta!!!

/Peter
 
Vi kommer bygga med Ekefors. Huset kommer v.36 hoppas vi på  ;D
Det är inget som ekefors byggt tidigare.. Lite egen ritat  :D
Allt har hittils fungerat väldigt bra. Lätta å ha att göra med o svara snabbt på frågor.
Tror inte att dom är så dyra heller....

Lycka till med allt!  :)
 
pettan_s skrev:
Vi kommer bygga med Ekefors. Huset kommer v.36 hoppas vi på  ;D
Det är inget som ekefors byggt tidigare.. Lite egen ritat  :D
Allt har hittils fungerat väldigt bra. Lätta å ha att göra med o svara snabbt på frågor.
Tror inte att dom är så dyra heller....

Lycka till med allt!  :)
Spännande!
Jag känner också att de kontakter jag haft med dem så verkar de seriösa och ärliga men jag har ju inte byggt huset ännu... men de är villiga att skriva kontrakt på ett fast pris inkl. tomt, schaktning, brunn, avlopp, grund och hus... med andra ord så har de gett mig ett fast pris som skall gälla. Det verkar fantastiskt bra!
 
Vi har precis påbörjat vår bygge av Ekonomen 131.
Huset står på plats med väggar, tak och tegel.
Så här långt har allt fungerat smidigt. Snickarna har dock semester 3 veckor och det känns trist, men jag förstår att dom också behöver vara lediga.
Vi gjorde några ändringar. Vi valde till ett stort burspråk i köket, bytte till ett större badrum (vi tog ett av sovrummen) och ändrade lite betr fönstren.
Vi fick betala 37 000 för burspråket och 1500 för omritning (badrum).
Vi har dessutom fått en hel del av säljaren fast det får väl alla gissar jag, när man väl ska skriva på.
 
besök gärna fabriken när huset är under produktion, en underbar känsla att se en så stor fabrik hålla på med olika delar av ditt hus. i mitt fall stod efternamnet på lite varstans så det var riktigt intressant att följa huset...

samma fabrik används för både Ekefors, kvalitets- och kungshus. Kvalitén i själva husen kan dock variera trots samma fabrik beroende på beställning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.