Tänkte fråga er om ni är nöjda med era hushållsmaskiner.
Vi köpte en Electrolux tvättmaskin för 3-4 år sedan och felet med den är att den kan börja lukta något fruktansvärt och dofterna kommer innifrån maskinen.
Doften fastnar lite i nytvättade kläderna också
Tycker det är otroligt att en så stor tillverkare inte kan göra en tvättmaskin som rengör maskinen invändigt.
Hur många kan och vill plocka isär tvättmaskiner samt rengöra och diska alla rören invändigt.
Har kört maskinen tom nu på varmaste temperaturen och med klorin, hoppas att det hjälper.
Personligen vet jag inte vilken fabrikat på hushållsmaskiner jag skall köpa så att jag blir nöjd.

 
Roligt att höra ab, då finns det hopp för oss med.
Har börjat fundera om det beror på att vi tvättar max två gånger i veckan och då kanske det hinner börja jäsa inne i maskinen.
Men kollar man rören innuti så är det någon hinna där som luktar apa.
 
Nu är det inte bara tvättmaskinen.
Vi har Husqvarna vitvaror i köket och diskmaskinen pajade så jag köpte en ny Husqvarna diskmaskin för sex månader sedan som kostade över 6000 kr.
Diskmaskinen diskar bra men den släpper ånga in i skåpet och det blir garanterat skador av det om man inte tänker på det.
Jag har löst det provisoriskt med att sänka maskinen så lågt som det går så att ångan har möjligheter komma ut genom springan men det är inte snygt.
Jag saknar Japanska kvalitetsmaskiner på marknaden.
 
Svensk kvalitet i form av Cylinda är minst lika bra,
mageln 20+ år plus
tvättmaskin över 10 år
spis 8-9 år
kyl 8-9 år

antal reparationer: 0
av någon anledning blev det en Cylinda frys när AEG:n la av i måndags
 
Vi hade en Electrolux från slutet av 80-talet. Den luktade ruttet vatten emellanåt, trots att vi tvättade varje dag (två småbarn samt en trumma på 3,5 kilo är en svag kombination). Det blev bättre när jag körde med typ två dl Klorin i 95 grader. Sen en dag ville den inte pumpa ut vattnet varpå den åkte på tippen. Vi hade bespetsat oss på en Cylinda men blev övertygade av en duktig försäljare att ta den något billigare men enligt honom bättre Bauknecht. Vi är mycket nöjda med den maskinen.
 
T
Kolla "gummibälgen" (den som sitter runt luckan), på nederdelan som är veckad, där brukar det samlas vatten som kan ligga länge och börja lukta illa. Förekomer på många maskiner så bästa modtnmedel är att ta en trasa och trycka in där och dra rent, klorin är utmärk att ta död på lukten (men ha ingen smutstvätt där då-det bleker)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.