Hej!

Jag har en fantasi om att ha en heltäckningsmatta i vår minihall på baksidan huset. Poängen ska vara att eventuell kattsand från kattlåda inte ska glida runt över hela golvet men först och främst egentligen att en barnvagn med halvblöta däck ska kunna rullas in där och inte förstöra golvet under på köpet.

Det är laminatgolv under, så det handlar ju inte om någon ömtålig parkett eller så. Men att ha en heltäckningsmatta där skulle underlätta något enormt.

Finns någon här som vet hur man kan lösa det? Tålig matta men inte gärna som att gå på svinto i alla fall. Eller finns något typ av skydd man kan lägga under mattan?

Tacksam för svar.
Mvh Sophia
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det finns måttbeställda hallmattor som har latexbaksida och därmed ska de väl inte släppa igenom vare sig vatten eller sand. Jag sökte lite och hittade den här: https://www.nylandersmattor.se/polo-nop-mattbestall-dorrmatta.html
men finns säkert sådana på andra håll också.

Är det något sånt du vill ha?
 
Tack så mycket för era snabba svar!

Mazen, en sådan matta har vi haft innan men den har tyvärr läckt igenom av någon anledning. Kanske var det något fel på just den men det har gjort oss lite osugna på en ny.

BirgitS, den såg absolut intressant ut. Jag ska kolla vidare på den och kanske höra av mig till dem och höra vad de själva har att säga angående hur väl den skyddar.
 
Tack för tipset MasMats!
Vi behöver dock att mattan ska vara minst 180x180 för att kunna skära ut en heltäckande bit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.