Hej,
Jag behöver få tag på lämplig snygg klammer för att klamra EKRK (ca 8,3mm i diameter) på gips. Mestadels blir det i hörn och längs list men även kortare sträckor på vägg/tak.
Finns det lettiklammer för gipsvägg att få tag på? Finns det tvåbent lettiklammer för vägg/tak?
Eller finns det andra klamrar som fungerar på gips som det blir snyggt med?
Har ni länkar till produkt som jag som privatperson kan köpa så blir jag glad.
 
Nja, i den tråden handlar det ju om ett garage. Där verkar det vara skruvklammer som föreslås. Jag är på jakt efter något stilrenare (typ lettiklammer). Men jag hittar ingenstans att köpa det.
 
Lettiklammer finns hos Jula och Clas Ohlson.
 
  • Gilla
warhol
  • Laddar…
W warhol skrev:
Tänker du på denna: [länk]
Fungerar den verkligen i gips?
Ja, nej den tycks vara avsedd för hårda ytor.
 
  • Gilla
warhol
  • Laddar…
Man kan använda plugg för Letti i gips, alternativet är typ TKK och vit plugg. Spackla in kabeln och måla så blir det snyggt.
Ps
använder man klammer med lite längre ben kan man ofta spika i reglar som ligger bakom gipsen.
 
  • Gilla
warhol
  • Laddar…
E elmont skrev:
Man kan använda plugg för Letti i gips, alternativet är typ TKK och vit plugg. Spackla in kabeln och måla så blir det snyggt.
Ps
använder man klammer med lite längre ben kan man ofta spika i reglar som ligger bakom gipsen.
Det låter ju lovande. Vilken plugg kör du med i gips och lettiklammer?
 
Letti plastplugg PL eller Thorsmans vita spikplugg TCP-0
 
D Daniel 109 skrev:
Biltema har den här. [länk]
Jag har dock inte använt den, så jag vet inte om den är bra.
Favorit i repris då den även föreslogs i inlägg #6 ;)
 
D Daniel 109 skrev:
Biltema har den här. [länk]
Jag har dock inte använt den, så jag vet inte om den är bra.
Den fungerar bra
Fäster bra i gips
Såg den på Elfack 2017 och blev imponerad
 
  • Gilla
warhol
  • Laddar…
Låter som att det får bli en tur till biltema för att skaffa deras kabelklammer för gipsvägg. Har ni även tips på någon tvåbent klammer eller annan klammer som fungerar (och är snygg) på plan yta (vägg och tak)?
 
Varför ska du ha tvåbenta. Det fungerar lika bra med enbenta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.