Såhär långt tog det inte många minuter, dock taskig placering på slang klämman... Interiör av en apparat med synlig motor och dåligt placerad slangklämma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur lossas den pumpanslutning man inte ser....testade att dra men vågar inte ta i när jag inte vet hur det är fäst
 
Ingen Zeolith.
Fick du loss den lilla slangklämman så är det ”bara” att dra sen. Kan sitta hårt absolut.
 
  • Gilla
Dea_34
  • Laddar…
Den slangklämman som syns på bilden, till den anslutningen som pekar uppåt, och själva pumpanslutningen där var enkel att få loss. Försökte sedan att dra rakt bakåt i pumpens längsriktning men den ville inte lossna. Försökte känna hur den var fäst men hittade ingen slangklämma där.

Vad är dom "guldiga" kornen nån slags filter?
 
Den sitter bara ”fastsugen”. Har hittills inte gått bet på att dra loss någon. Dra bara rakt bakåt.
(På andra sidan är det avhärdaren. Den klarar sig bra som den är)
 
  • Gilla
Dea_34
  • Laddar…
Lyckades hitta en bild så nu förstår jag hur "kopplingen" ser ut, då är det bara att ta i.... ville inte göra det utan att förstå den mekaniska uppbyggnaden
 
Fick loss motorn och det som ser lite konstigt ut är att piggarna på impellern är väldigt korta/slitna, känns inte som de borde vara så om drivplattan ska kunna greppa vid lite motstånd.

Impeller med korta piggarna ligger på en trasig trasa med svart kakel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på en impeller med slitage, korta pinnar synliga, inuti en motor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Den är kass då dessa delar skall sitta ihop permanent.
Köp nytt.
 
  • Gilla
Dea_34
  • Laddar…
Tack, undrar om det går att köpa bara impellern
 
Var impellern så lös att den lossade? Jag skulle säga att den är kaputt i detta läge ...

(Pucktvåa här visst. Men du får inrikta dig på att köpa en helt pump)
 
  • Gilla
Dea_34
  • Laddar…
Ja, det låg helt löst när jag lyfte bort "kompressor"-huset.
Ser ut som att en ny impeller med intakta piggar hade varit enkel att trycka dit, tror inte den har varit limmad utan endast dit-tryckt men finns det inte får det bli ny pump.

Förklarar varför vi tycker den har diskat lite halvtaskigt senaste månaderna..
 
Tack för all hjälp!
Ny pump beställd från Danmark... originalkvaliteten var ju inte mycket att hurra över....
 
Redigerat:
Ok, vad fick du betala då?
 
1149:- + 69:- frakt och då var det leverans inom 3 dagar, släktkalas i helgen så då behövs diskmaskin....
 
Det var tom en original BSH pump och slangklämma ingick

Original BSH-kretsloppspump med kartong och slangklämma på vävmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.