BirgitS
Här kan du söka efter godkända besiktningsmän/kvinnor i ditt område:
https://sbr.se/
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
En besiktning bedömmer till största delen funktionen inte det estetiska
 
Sittställning Forlowt skrev:
Ja usch fan va lurad jag känner mig.. då har man ändå valt en stor ? (40+ anställda) firma men ändå fått ett amatörmässigt resultat.

Plattsättaren nämnde besiktning innan han gick abrupt... Men arbetsledare sa att han gärna försöker fixa allt utan besiktningsman.

Börjar kännas som jag vill ha det besiktigat.. alla fel.. usch..
Tyvärr så brukar rätt mkt estetiska ”fel” va tillåtna av besiktningsmän då de kollar att funktion och utförande är korrekt mer än penseldrag i tak eller lite ojämn fog, iaf här i sthlm för vi tar alltid in en oberoende besiktnings efter varje badrum för att kunden ska känna att de går rätt till.
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Mycket som är tokigt i det där dokumentet enl mig, tror inte någon kund skulle bli nöjd med en dubbelskärning mitt på en vägg tex
 
Sittställning
Skrev till en besiktningskvinna som sa att om det syns från 1.5meter så har jag rätten på min sida. Jag tycks mig se det för 1.5 meter. Speciellt brunnen då jag är 1.82 lång så borde det kvala in som fel då haha
 
Är du säker på att plattsättaren är anställd så det inte är en underleverantör?

Han får betalt per kvm från projektledaren så allt som behöver fixas efteråt får han då ta från sin planerade inkomst. Känns så när du beskriver hur de resonerar.
 
Sittställning
100% anställd av företaget.

Vvs och elektriker var underentrepenör
 
Tycker många av sakerna är petitesser faktiskt. Men slår man ihop alla småsaker så blir det givetvis rätt irriterande...
Men en sprucken platta skulle jag inte acceptera. Brunnens urskärning såg också förjäklig ut, extra så eftersom plattorna är svarta och kanterna blivit mer eller mindre vita.

Hoppas ni kommer fram till en lösning som ni blir nöjda nog med iaf, även om det kanske inte blir helt perfekt som ni tänkte er.
 
Sittställning
L Lucif3r skrev:
Tycker många av sakerna är petitesser faktiskt. Men slår man ihop alla småsaker så blir det givetvis rätt irriterande...
Men en sprucken platta skulle jag inte acceptera. Brunnens urskärning såg också förjäklig ut, extra så eftersom plattorna är svarta och kanterna blivit mer eller mindre vita.

Hoppas ni kommer fram till en lösning som ni blir nöjda nog med iaf, även om det kanske inte blir helt perfekt som ni tänkte er.
Jo men visst är mycket av det små saker. Men det är otroligt amatörmässiga fel och massvis av dom.
Arbetsledaren egna ord "hade han lagt 30 sekunder extra hade det ej sett ut på det viset"

Men det verkar ta gott om tid på sig att återkomma nu...
 
Sittställning
När man talar om trollen !!

Har nu fått mail om åtgärd och allt på "listan" blir åtgärdat då dom själv anser att det är misstag från deras sida.

Ang duschen erbjuder dom 10 000kr inkl moms på fakturan..
Spontant känner jag det är för lågt

Va säger folket här ?
 
Svårt att säga en summa som gör det ”okej” för dig eller annan kund som verkligen mår dåligt över en sån sak,skulle väl de aldrig bli ”okej” oavsett summa, andra kunder hade kanske inte brytt sig alls så länge brunnen är i duschen , svårt att bedöma estetiskt tyckande, och är det inte ens skrivet på papper någonstans att det ska centreras hade jag nog tagit det och vart glad, då de inte finns krav eller dyligt på att saker ska sitta i mitten. Men med det sagt är det ju oavsett tråkigt att man som kund betalt något man inte är super nöjd med. Som hantverkare lär man sig snabbt att saker som är självklara för en är total galet för en annan, nu förtiden när vi gör badrum låter vi tex kund markera upp vart de vill ha hängare ,hållare osv, då de otroligt många gånger sagts: nej men sånt kan ju ni bara sätt upp den som man brukar och känns bra , för att sen få åka byta platta och flytta hängarna osv för kunden är van med att ha krokarna längre ner eller högre etc:sweat::D
 
  • Gilla
Jörgen Ö och 1 till
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
När man talar om trollen !!

Har nu fått mail om åtgärd och allt på "listan" blir åtgärdat då dom själv anser att det är misstag från deras sida.

Ang duschen erbjuder dom 10 000kr inkl moms på fakturan..
Spontant känner jag det är för lågt

Va säger folket här ?
Kan nog tycka att firman trots allt tar sitt ansvar, så jag tycker oavsett att du kanske inte ska pressa gränserna för mycket!
Sen om du tycker 10.000:- är för lite kan bara du själv avgöra, personligen skulle jag tycka det räckte.
 
Redigerat:
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
Som Jörgen skriver, eftersom de ändå gör rätt för sig och tänker fixa många skavanker så är de nog dumt att dra de för långt med brunnen, för finns de inget skrivet är väl risken att de surnar till och inte ger dej ett öre.
Och inget mot dig ts för vissa saker va väldigt dåligt gjort här, men önskar överlag att folk inser att de är hantverk de köper , en del människor har krav att ett nytt badrum eller relax ska se ut som de kom ut från en cnc fräs men de är trots allt människor som jobbar med händerna , och material man köper oavsett om de är kakel eller parkettgolv är inte heller perfekta till 10000 delen av en mm så ”störiga” saker kan alltid finnas . Men som sagt ska ju fortfarande va så bra gjort de går.
 
Redigerat:
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Sittställning Forlowt skrev:
Ang duschen erbjuder dom 10 000kr inkl moms på fakturan..
Spontant känner jag det är för lågt
Jag skulle vara nöjd men det är troligen ett förhandlingsbud så du kan alltid kontra med att du tycker det är lite lågt och snarare hade tänkt dig 20 000 så får du se vad de svarar, sen är det nog dags att acceptera deras svar på det.
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.