G Galten skrev:
Nu har jag beställt en spolbil som kommer redan i eftermiddag. Inga mer egna initiativ :)

Ser att jag (som grädde på moset) har bilat sönder röret så jag behöver byta ut det också.
Har nog ingenj framtid inom VVS ;)
Angående spolbilen kan du ju övertyga dig själv om att det ändå var något som skulle behöva göras för eller senare, det hade jag gjort! :D
Lärdomar är inte alltid gratis, men de tillför ju någonting iaf. :)
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Jag tycker att det visar på en styrka att bara berätta om ett misstag :) Inte alla gånger man är så stark ...
 
  • Gilla
  • Älska
Kalendern och 11 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Jag tycker att det visar på en styrka att bara berätta om ett misstag :) Inte alla gånger man är så stark ...
Kan bara hålla med! Det ger liksom lite perspektiv på tavlor en själv har gjort i vissa lägen. Som den där gången jag försökte såga i en laminatbänkskiva med en sticksåg från jula, dessutom med ett blad jag använt i ca. ett år utan att byta. Det här inlägget gör skammen mindre, och lättare att skratta åt det. Stort tack!
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Du ska inte ge upp nu... utan lära dig av misstagen...(y)
Tänk också på att det aldrig är för sent att ge upp..
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter och 1 till
  • Laddar…
Jag måste erkänna att jag gjorde precis samma sak i ett hus vi hade för ett bra tag sedan, satte igen en sönderrostad golvbrum men då blev det stopp i duschen efte ett dygn.
Det hela löste sig genom att jag köpte en rensspiral på Classe och böjde till fjädern lägst ut så att den vassa spetsen blve som ett stift och satte den på en borrmaskin. På så sätt lyckades jag 'trasa' sönder fogskummet i småbitar.
Men det var ett jäsikens gnagande,


Rensspiral med svart handtag och böjd metallspets knuten till en borrmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Galten och 1 till
  • Laddar…
G Galten skrev:
Nu har jag beställt en spolbil som kommer redan i eftermiddag. Inga mer egna initiativ :)

Ser att jag (som grädde på moset) har bilat sönder röret så jag behöver byta ut det också.
Har nog ingenj framtid inom VVS ;)
Ingen gör det själv person har kommit igång med rörjobb utan lärpengar du har en lovande framtid i VVS branchen med din uppriktighet och attityd det behövs uppriktighet och begränsningar!
 
  • Gilla
Lassiter och 3 till
  • Laddar…
Trist! Hoppas det löser sig. (no pun intended...)

Den som aldrig gör fel gör förmodligen inte så mycket rätt heller.
 
  • Gilla
TobbeP och 3 till
  • Laddar…
Nu har jag sett klumpen med spolbilens kamera. 2.8 meter in.

De ville inte spola ut den utan jag måste boka tid till fräsarbilen
 
  • Gilla
Lassiter och 2 till
  • Laddar…
Ouch! Måste vara en redig klump då :)
"Kul" att läsa om någon som vågar erkänna och berätta om sin tabbe dock, så det tackar vi för :)
Men utan tabbar så lär man sig inte, anser iaf jag. Känns ju så klart riktigt surt när det inträffar, men i slutändan är man ändå en erfarenhet rikare.
 
G Galten skrev:
Ser att jag (som grädde på moset) har bilat sönder röret så jag behöver byta ut det också.
Har nog ingenj framtid inom VVS ;)
Du kanske kan laga röret med lite mer fogskum! :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
TobbeP och 5 till
  • Laddar…
Victory!!!

Stor klump av skräp och avlagringar uppfiskad från avloppet, omgiven av verktyg på betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kalendern och 26 till
  • Laddar…
Nu kommer steg 2 innan jag kan gjuta igen golvet. Att byta ut röret som jag bilade sönder. Tar gärna emot tips, har ingen koll på hur man får isär detta:
(Skall inte vara någon T-koppling längre)

Avbildat skadat grått avloppsrör i jord med synlig T-koppling och bilad skada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Du skrev att det åkte längre och längre in, om det är rörligt så kör med dammsugarn :)
Tror det blir bättre effekt på en lövblås inställd på sug
 
C carl fabian skrev:
Tror det blir bättre effekt på en lövblås inställd på sug
Kanske svårt att komma åt med en lövblås från andra änden
 
Om du ändå skall byta är det väl bara att såga isär?
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.