Hej.

Bygger en enkel kallförråd dörr/port. Finns det någon dörrbroms som är avsedd för utomhusbruk? Jag hittar bara sådana som är till för riktiga dörrar inte enkel hemmagjord port.

Tack på förhand.
 
Med dörrbroms, menar du då att du vill kunna ställa dörren i valfritt läge och den står stilla även om det fläktar/blåser lite?
Eller menar du att du vill kunna ställa dörren i tex 110° öppet läge och den står i det läget även om det blåser måttligt?
 
Alternativ nr 2.
Jag vill ha en dörrbroms så jag slipper göra något manuellt såsom sätta en hasp eller fälla ner ett stöd. Porten kommer öppnas över en rabatt efter 90 grader och vill inte förstöra blommorna. Dessutom vill jag den ska vara säker då jag har småbarn springande.
 
Den hade fungerat! Dock saftigt pris när själva porten kommer kosta runt 400 kr :)
 
Jag tror inte du hittar någon i handeln som är mycket billigare än ovan nämnda.

Du får väll bygga en egen.

På tex transformatorskåpens dörrar så finns en liknande funktion men utan fjädern, det är en fast tapp/grop på stången som gör att stången fastnar i fullt öppet läge, man måste lyfta stången lite samtidigt som man börjar stänga dörren. Har tyvärr ingen bild på det hela.
 
Sammy_j Sammy_j skrev:
Är det liknande den nedan du behöver? Köpte själv en sådan idag och den funka utmärkt :)

[länk]
Fortfarande nöjd med Byggmax-dörrbromsen?
Skall köpa till Friggebodsbygget och ASSA är ju dubbelt så dyr som Byggmax.
Frågan är om den är dubbelt så bra...?
 
D doubleH skrev:
Fortfarande nöjd med Byggmax-dörrbromsen?
Skall köpa till Friggebodsbygget och ASSA är ju dubbelt så dyr som Byggmax.
Frågan är om den är dubbelt så bra...?
helnöjd har två stycken numera :) en på entré och en på garaget
 
  • Gilla
doubleH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.