A Alko skrev:
Perfekt för altanbygget eller proffsen som sliter ut dagligen, men för amatörens vardagsbruk föredrar iallafall jag ett kombo-kit med lite olika bitstyper.
Jag tänkte att om man köpt en slagskruvdragare så är det troligen ett större projekt man har på gång och då passar det bättre med ett flerpack.

Skall man sätta up en hylla eller har något mindre projekt så behöver man troligen ingen slagskruvdragare heller. Tråden handlade om Bits till slagskruvdragare.

/N
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
Jag har ett sånt här kit från Hikoki som jag är nöjd med för hemmabruk.
Hikoki bitsats för skruvdragare med olika bitshuvuden inklusive Philips och Torx fastsatta på en nyckelring.
 
N niblom skrev:
Jag tänkte att om man köpt en slagskruvdragare så är det troligen ett större projekt man har på gång och då passar det bättre med ett flerpack.

Skall man sätta up en hylla eller har något mindre projekt så behöver man troligen ingen slagskruvdragare heller. Tråden handlade om Bits till slagskruvdragare.

/N
Andra kanske inte är som jag men jag använder slagskruvdragaren till allt som ska skruvas, den vanliga skruvdragaren kommer enbart fram när det ska borras
 
  • Gilla
Kallsing
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Andra kanske inte är som jag men jag använder slagskruvdragaren till allt som ska skruvas, den vanliga skruvdragaren kommer enbart fram när det ska borras
Exakt, har iofs ett kommande altanbygge, men efter att ha provat en slagskruvdragare vill man ju inte gå tillbaka till den vanliga ens för småjobben :cool:
 
Dheri Dheri skrev:
Jag har ett sånt här kit från Hikoki som jag är nöjd med för hemmabruk.
[bild]
Verkar schysst, men inte impact-bits (alltså inga torsion-zoner)
 
E
A Alko skrev:
Jag är helt med på skillnaden mellan borrhammare/slagskruvdragare, men funderade på om den senare kan användas som en slagborrmaskin i tegel t.ex., med tanke på att Bosch föreslår borrning i tegel med multiconstruction-borr i sin 12v slagskruvdragare. :thinking:
Ja, det går att borra i tegel med slagskruvdragaren. Skönt t.ex när man utför montage från stege att kunna göra både borrning och skruvning med samma maskin. Men det fungerar mycket bättre att borra i tegel med en vanlig skruvdragare/borrskruvdragare, eftersom slagskruvdragaren börjar knacka vid ett visst motstånd och därmed sänker rotationshastigheten.
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
Rickard.
Tegel är jätteenkelt att borra i och går att borra med i princip vad som helst sålänge man har rätt borr.
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
+1 på Bosch 50mm bitsen. Har testat det mesta när jag byggde huset och dessa håller klart bäst.
 
Nu blev det istället dessa från Metabo, för 200 inkl. frakt från Amazon.co.uk;

https://www.metabo.com/se/sv/tillbe...vdragare/bitskassett-impact-49-628850000.html

Trevligare än de 695 sek i rek. pris på Metabos sida, som t.ex. Conrad.se tar. (y)

Fattas PH, och TX14, 40 lär jag inte använda så ofta, men ok pris ändå.

Metabo Impact 49 bitset med olika bits inklusive PZ2, T15-T40, saknad PH, röd och grön förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kan rekommendera Weras min-check impaktor-set med blandat innehåll av kryss och torx. Den saknar dock Tx20 så det har jag lagt till isf en Pz.
Weras min-check Impaktor-set med olika bits för kryss och torx skruvmejslar, i en röd och svart förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nanowire nanowire skrev:
Jag kan rekommendera Weras min-check impaktor-set med blandat innehåll av kryss och torx. Den saknar dock Tx20 så det har jag lagt till isf en Pz.
[bild]
Svåra att hitta till ok pris dock.
 
A Alko skrev:
Svåra att hitta till ok pris dock.
Har för mig att jag betalade mellan 2-300kr tidigare i år. Så länge en inte tappar bort dem blir det billigt per skruv för de är sjukt slitstarka.
 
Av en slump kollar man sin Amazon-order o ser att det märkligt nog blivit Metabos 29mm impact-bits med hållare istället för 49mm. Som tur är lyckades jag avboka. Blev istället Wera-setet @nanowire tipsade om ovan, plus ett Tx20 för 65 spänn, från Verktygsladan.nu. Så nu har man handlat bits för i snitt 50 spänn styck, hoppas de håller! :surprised:
 
A Alko skrev:
Nu blev det istället dessa från Metabo, för 200 inkl. frakt från Amazon.co.uk;

[länk]

Trevligare än de 695 sek i rek. pris på Metabos sida, som t.ex. Conrad.se tar. (y)

Fattas PH, och TX14, 40 lär jag inte använda så ofta, men ok pris ändå.

[bild]
Hittar ingen säljare som levererar till sverige, har du lust att bjuda på nån sorts länk eller säljarnamn? Exakt vad jag gärna vill köpa.
 
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Hittar ingen säljare som levererar till sverige, har du lust att bjuda på nån sorts länk eller säljarnamn? Exakt vad jag gärna vill köpa.
Se ovan, det var tydligen Metabos 29mm med hållare som skulle levereras. Så om det är 49 mm du vill ha vet jag inte om man kan få skickat till Sverige via Amaxon
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.