Undrar om det ligger lite fukt efter duschen kvar på duschgolvet som ganska snart torkar upp, som är nylagt med fuktspärrar i alla hörn, kan det skada betonggolvet då? Betongytan är belagd med regelrätt och fuktspärrad yta.
 
E
Betongen under tätskiktet kan inte ta skada. Om golvet, nu förutsätter jag klinker, är lagt det senaste dygnet så skulle jag undvika att duscha med tanke på brinntid för fix och fog.
 
Claes Sörmland
Har du ett korrekt tätskikt så är lite duschvatten liggandes på golvet inget problem. (Men jag förstår inte riktigt din fråga tror jag.)
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Har du ett korrekt tätskikt så är lite duschvatten liggandes på golvet inget problem. (Men jag förstår inte riktigt din fråga tror jag.)
Min sambo har lagt golvet på bra sätt enligt alla regler, men vill ändå gå in efter dusch och torka torrt med en trasa. Är kanske lite onödigt, men hon vill vara noga när nu golvet är relativt nylagt. Tror på något sätt att golvet kanske ska ta skada av några droppar vatten. Men vill hon göra det så vill hon. No worries. :)
 
Claes Sörmland
J Johan6607 skrev:
Min sambo har lagt golvet på bra sätt enligt alla regler, men vill ändå gå in efter dusch och torka torrt med en trasa. Är kanske lite onödigt, men hon vill vara noga när nu golvet är relativt nylagt. Tror på något sätt att golvet kanske ska ta skada av några droppar vatten. Men vill hon göra det så vill hon. No worries. :)
Torkar man bort droppar så blir det ju mindre intorkade salter och kalk från vattnet över tiden. Har man porösa plattor, t ex cement eller kalksten, så kanske är värt det?
 
Ja absolut! Kan ju alltid vara bra att vara noggrann!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.