Hej
Vi funderar skarpt på att bygga ett Karlsonhus. Vi vill ha ett hus som har "Lusthuskänsla" (har ni kollat i deras katalog förstår ni vad jag menar), så nu undrar jag om det är någon som anlitat dem. Det är alltid så tyst när någon frågar om Karlsonhus, är det för att ingen har erfarenheter eller?
 
Fina hus, men alldeles för dyra tyckte vi när vi jämförde
 
Vi ska troligen bygga ett Karlsonhus utanför Linköping. Vi har bara positivt att säga om dem hitills, men vi är bara på planeringsstadiet. Vi känner verkligen att vi får kvalitet för våra pengar och ett jättefint hus. Vi är ute efter ett hus med lite "äldre" stil och känsla. Men givetvis ligger de inte så billigt till jämfört med vissa andra hustillverkare.
 
Äntligen någon som också funderar på Karlsonhus... Vi har kommit i gång med kontkter, och de håller på att rita ett första föslag, men det hade ju varit spännande att höra med någon som har byggt med dem, om de är lika bra som de verkar när man pratar med dem. Jag kan tänka mig att alla hustillverkare verkar bra när man diskuterar husbygge med dem.

Så snälla, om ni har byggt eller håller på att byggamed KH, skriv och berätta.
 
Å vad kul att höra! Så fina bilder, jättesnyggt hus!
TACK
Men jag vill gärna se fler exempel...
 
Tydligen bygger de bara 120 hus om året ung, så det beror kanske på det... Men 120 är ändå ett gäng.. här borde ju finnas någon till, så fina hus...
 
Hej !
Vi håller också på och jobbar fram förslag med dem!
Tycker inte att vi hittat den huskänsla hos något annat företag :)
 
De har ju bland de mest underbara hus man kan bygga, men lite för hög prislapp för oss

Fick färska priser på deras husbyggsatser på hus i storleken 180 m[sup]2[/sup]
De gick lös på 1.600.000:- exkl grund och exkl stomresning.
Stomresning gick på ca 150.000:- extra.
Och så grunden......

Skulle jag äga ett ymnighetshorn så.... ;)
 
Lou skrev:
Hej !
Vi håller också på och jobbar fram förslag med dem!
Tycker inte att vi hittat den huskänsla hos något annat företag :)
vad kul
Är ni också intresserade av Lusthusliknande? Vi har fått fina förslag nu i veckan, där de har lyckats fånga känslan vi vill ha i vårt hus. Det ska bli kul att gå vidare och jobba med detaljerna...


 
Hej!
Vi håller på och bygger Lusthuset, inflyttning i slutet av maj...väntan är olidlig....tänkte jag skulle lägga upp några bilder, men maxstorleken får bara vara 100KB, och det funkade väl för 5 år sen, när det bara var en megapixel på kamerorna.....så det gick inte...
 
bubbert skrev:
Hej!
Vi håller på och bygger Lusthuset, inflyttning i slutet av maj...väntan är olidlig....tänkte jag skulle lägga upp några bilder, men maxstorleken får bara vara 100KB, och det funkade väl för 5 år sen, när det bara var en megapixel på kamerorna.....så det gick inte...
Å snälla, försök, du kan väl antingen göra bilderna mindre, eller läggga in dem på något annat ställe och länka hit... eller skicka dem direkt till mig...:) Jag är sååååå nyfiken. Och snälla, berätta mer om ert hus..
 
Vi gör ett nytt försök, har komprimerat ned en bild, kommer fler senare om det funkar bra med denna...
 
  • Vrvgen_038.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad fint, Uttringe, typ va? Gud så kul att få se, ung samma som vi ska bygga. Hur många kvm är ert?
 
Hej!
Ja, visst blir man förälskad..detta är ju ett hus och inte någon kartonglåda ;D
Vi har modifierat vårat så det blir 198 kvm, gjort en helt annan planlösning än original, så det blir lite annorlunda..håller nu på och kollar efter kakelugn som vi skall ha i bottenvåningen..
 
  • Vrvgen_040.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jättefint, jag blir helt sjuk. Du säger att du inte kan vänta till maj... tänk på oss som inte har ritat färdigt huset ännu..
Vad har ni för färg, det ser lite sådär gräddvitt ut, är det rätt? Vad ska ni ha för färg på knutar och snickerier? Vad ska ni ha för tak? Kan man få se en enkel skiss av planlösningen? Har ni valt några standardlösningar inne, eller tillval... Oj så många frågor, men jag blir så glad när det äntligen är någon som bygger ett hus som liknar det vi vill ha...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.