Hej! Jag upptäckte att golvet under min diskmaskin blivit brunt. Se bild. Under diskmaskinen är det ett skydd som verkar vara fastklistrat i golvet. Men det är själva fanérgolvet som blivit brunt.

Tyder detta på vattenläcka? Bör jag vara orolig? Vad ska jag göra?
 
  • En hand lyfter skyddet vid diskmaskinen som avslöjar ett brunt fläckat fanérgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är inte så att det bara är gammal hederlig skit?

Protte
 
A Ankan2 skrev:
Hej! Jag upptäckte att golvet under min diskmaskin blivit brunt. Se bild. Under diskmaskinen är det ett skydd som verkar vara fastklistrat i golvet. Men det är själva fanérgolvet som blivit brunt.

Tyder detta på vattenläcka? Bör jag vara orolig? Vad ska jag göra?
Dra ut diskmaskin och lyft bort skyddet och se efter. Kan vara skit, kan också vara en vattenläcka
 
A Ankan2 skrev:
Hej! Jag upptäckte att golvet under min diskmaskin blivit brunt. Se bild. Under diskmaskinen är det ett skydd som verkar vara fastklistrat i golvet. Men det är själva fanérgolvet som blivit brunt.
Lite svårt att se på bilden men det är inte limmet som missfärgat golvet.

Välkommen till forumet för övrigt!
 
Ser ut som det är vattenskadat, såg här såg mitt köksgolv ut efter lite oaktsamhet med vatten. Ser ut som det mörknat hos dig också

Köks­golv i trä med mörka fläckar av vattenskador nära en vit vägg och brun dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Pappa1986
  • Laddar…
Tack för alla svar! Är även lite nedsjunket och inte bara missfärgat. Får kolla med en hantverkare.

ådal ådal skrev:
Ser ut som det är vattenskadat, såg här såg mitt köksgolv ut efter lite oaktsamhet med vatten. Ser ut som det mörknat hos dig också

[bild]
 
A Ankan2 skrev:
Tack för alla svar! Är även lite nedsjunket och inte bara missfärgat. Får kolla med en hantverkare.
Försäkringsbolaget?
 
ja kanske är bättre
P Pappa1986 skrev:
Försäkringsbolaget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.