Någon som vet om det finns villor i den nedre prisklassen som har ryggåstak i vardagsrummet?
Den enda jag har hittat är Jordugglan från LB-hus...
 
För ett tillägg av 27000 kronor kan du få ryggåstak i Eksjöhus enplansvilla Lyckan.
 
Jag fick en kalkyl på ugglan serien där bara materialsatsen för dom olika husen kostade så här:

Jordugglan - 1 413 315 kr
Tornugglan - 1 597 850 kr
Kattugglan - 1 388 050 kr

...med andra ord mer än 200 000 kr över ditt pris ???

Om man sedan räknade på en tomt för 300 000 kr så skulle allt hamna på ca 1,9 milj kr för jordugglan. Klart dyrare än vad jag hade väntat mig men jag kanske är naiv...

 
Vart bygger du? Det låter väldigt dyrt för Jordugglan. Vi fick ett pris ca 200 000 lägre än ditt. Konstigt.......
 
Södertälje
 
Här är mer exakta priser
1 197 500:- NF standard utförande
Vatten och avlopp tillkommer samt tomtkostnad.

Kan ni kanske vända er till en annan säljare?
 
Det är ju så att det skiljer sig från plats till plats vad det kostar!
Vi pratade först med LB-hus uppsala och fick ett pris och sen med Sthlm och fick + 200 000.Dom hävdar att entreprenörskostnaderna är större i stora städer - så säger dom iallafall. Problemet är att säljarna bara får provision inom sitt eget område så man kan som köpare inte välja - gillar jag INTE - men så är det iallafall. Vi hade Sthlm norr kontor och fick pris på jordugglan NF (dec 2002 - men innan prishöjningspris) 1 218 300

Standard i LB-hus/Jordugglan och hela ugglan serien vad jag vet är klinkers i hall + bad (inte gästwc) Tarkettgolv i alla torra utrymmen,
vitvaror kommer från  Elektro-Helios(LBs andra hus har Siemens)  och i klädvård finns som standard tvättmaskin och torkskåp. Inget ryggåstak som standard!
 
Jag har ingen tomt utan vi fejkade ihop en tomt för 300 000 kr för att ha något att utgå ifrån. Jag håller med att nästan 2 milj för jordugglan som ska vara LB's budgetalternativ är för dyrt.
 
Kan också tillägga att uppvärmningskostnaden för LB-hus budget hus är högre än deras O.L. hus. Något att fundera på kanske.....
 
Här kommer lite fler priser för LB-hus

NF:

Tjädern: ca 2.2

Viggen: ca 1.7
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.