R RoAd skrev:
Allmänt? Tja, hela ditt inlägg osar ju konspirationsteori. "feltänkarna", "kampen mot oss" är ju utmärkta exempel på hur att du antyder att det verkar finnas någon större dold makt som motverkar er. Inte minst byggahus verkar vara med "dem" ;)

Rent konkret så har du hävdat att Rockefellers fabricerat hela klimathotet.
Feltänkarna och klimatförnekarna, är benämningar som det kastas runt med. Av folk som vill hävda något, ofta är det något de anser och som de jobbar för. Som i tråden om klimathotet. Byggahus är naturligtvis inte del av någon konspiration och de är på rätt väg tycker jag. Samtidigt är de en del av samhället och de värderingar som råder här just nu.
Fast det jag egentligen ville säga till dig är att jag längtar till den dagen då, hat, hot och personangrepp försvinner mot oss feltänkare, ofta ursäktas de med att det är feltänk och då bli det ok att benämna oss idioter. Argumentera emot logiken och inte emot personen så blir det en bättre debatt. BH och moderatorerna gör ett bra jobb och har en bra balans på forumet. Därför tror jag att siten kommer att växa.
 
Mikael_L
E Edgarsven skrev:
jag längtar till den dagen då, hat, hot och personangrepp försvinner mot oss feltänkare, ofta ursäktas de med att det är feltänk och då bli det ok att benämna oss idioter.
Asså ...
Vadå "feltänkare".
Vem/vilka är de? Är det en grupp?
Du skriver "oss feltänkare", vilket får mig att tro att du själv anser dig höra till denna grupp, så du borde kunna skingra lite dimmor åt mig.
 
  • Gilla
Freddedan och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Asså ...
Vadå "feltänkare".
Vem/vilka är de? Är det en grupp?
Du skriver "oss feltänkare", vilket får mig att tro att du själv anser dig höra till denna grupp, så du borde kunna skingra lite dimmor åt mig.
Nu blir det OT då, men vi får se. Beroende på sammanhang, så hittar du olika feltänkare. Det blir naturligtvis olika grupper av människor beroende på vad det gäller. Gäller det klimathotet så kallas feltänkarna, ofta för klimatförnekare. Som du kanske har märkt så pågår det ett stort kulturkrig just nu. Det är egentligen en träta om idéer. Detta på flera olika områden, det kan vara klimathotet, elbilar, skogen, invandringen, osv. Helt enkelt skulle man kunna säga att det bottnar egentligen i att vi började bygga landet runt förra sekelskiftet och det moderna samhället började växa fram. Nu har vi kommit långt, ja nu uppkommer istället frågan, vart ska vi egentligen? Dvs vad är målet med samhället, hur ska det se ut när det är färdigt? Är målet ständig tillväxt eller inte? Osv. Samtidigt har internet gjort att folk har bättre information än tidigare. Men detta har också polariserat människor. Vi har feminister som jag misstänker har växt mycket pga internet. Och så vidare. Samtidigt så jobbar media med sin agenda, dels driven av de som jobbar där och deras syn på tillvaron, och dels av ägarna. Detta kan och kommer inte alltid att vara samma tankar som någon företagare anser ute i landet. Då uppstår två olika tankesätt. Då kommer t ex media hävda att någon tänker fel. Nyligen hade expressen en artikel om feltänkare. https://www.expressen.se/premium/nyheter/de-ar-svenskarna-som-ifragasatter-klimatkrisen/ och den är nog bara en av flera. Jag tycker nog ändå att det är trevligt att expressen ens börjar prata med dessa människor.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
E Edgarsven skrev:
Argumentera emot logiken och inte emot personen
Problemet är att det ofta inte finns någon logik att argumentera mot. Dock är det ett i grunden sunt förhållningssätt, personangrepp behövs inte.
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
E Edgarsven skrev:
Vi har feminister som jag misstänker har växt mycket pga internet.
...eller så beror det på att fler inser att likabehandling oavsett kön är en bra grej?
 
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
harry73
E Edgarsven skrev:
Nu blir det OT då, men vi får se
Du har bara varit off topic i tråden.
Men jag undrar om det inte är för varmt med din offerkofta på.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.