Hej.
Jag har en uponor push 1" fördelare för golvvärmen.

Systemet är under uppbyggnad och jag skulle behöva plugga eller på något sätt stänga av de portar som inte används.

Jag har slingor ovanför fördelaren. Så jag vill ju inte behöva behöva tömma systemet för att koppla på de sista slingorna. Är det möjligt.
 
Jo. Men visst tömms allt när jag tar bort pluggarna.
 
P Patrik Finnberg skrev:
Jag har en uponor push 1"
Det ska ju stå Uponor Pro 1. Inger annat.
 
P Patrik Finnberg skrev:
Det ska ju stå Uponor Pro 1. Inger annat.
Ok, har inte en sån själv men det brukar sitta strypning på returen och ställdon på trycksidan. Är det så kan du stänga slingorna separat utan att tappa vattnet (droppar lite). Locken är bara för säkerhetskull, ska egentligen vara tätt utan.

Lock funkar inte om du har Pro 1 med Q&E koppling tror jag men har du skruvkoppling så ska det nog gå utmärkt.
Jag har som sagt haft så själv men mina fördelare är WGF varianten men det ser ut att vara samma funktionslösning på Pro 1 bara att den är i plast.
 

Bästa svaret

M
Din fördelare har ju injusteringsventil för varje slinga på tillopp och retur-/termostatventil på returfördelaren.

stänger du dessa så kommer det inget vatten ur de avsticken.

Det är dock lämpligt att sätta ett tätningslock även om man stängt av sticken om olyckan skulle vara framme och någon vrider på rattarna.

gängan på inkommande är 1” och på avsticken är det 3/4” rörgänga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.