Hej! I barnens rum har jag gnosjös oljefyllda element då måtten på dessa var de som passade bäst, de levererades med stickpropp och värmen bra, men rätt vad det är så lyser elementet rött och är kallt, vrider man pyttelite så lyser det grönt igen, jag har googlat men inte hittat något riktigt, är det någon här som vet? Annars måste jag försöka reklamera dem.
 
  • Oljefyllt element med termostat vars röda indikatorlampa är tänd, vid ett hörn i rummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad jag minns så lyser det rött när uppvärmning pågår och grönt när temperaturen är uppnådd och den slagit av el-värmaren.
 
  • Gilla
blivandehusägare
  • Laddar…
J Josth skrev:
Vad jag minns så lyser det rött när uppvärmning pågår och grönt när temperaturen är uppnådd och den slagit av el-värmaren.
Det slocknar helt när det värmt upp och lyser grönt när den värmer, men rätt vad det är så verkar det som att det fastnar i rött läge!?
 
Nattsänkning? Brukar vara den andra knappen med sol och måne.
 
  • Gilla
blivandehusägare
  • Laddar…
M MrJozk skrev:
Nattsänkning? Brukar vara den andra knappen med sol och måne.
Nej, den är inställd på sol, dvs ingen nattsänkning, och nu efter jag skrev så har jag inte sett att de lyser rött på länge.... skumt!
 
T
Jag har ett exakt likadant som dig.

Det höll på och jävlades, värmde/värmde inte, ringde till Gnosjö. Dom skickade mig en ny termostat, bytte den för 2 dagar sedan. Nu verkar det fungera prima.

Fick en annan modell på termostaten, misstänker nu när jag såg att du också har problem, att dom har problem med dessa termostater.
 
Hej alla!
Felet var en slang som vart igensatt.
slang från cirkpump ut till alla radiatorer.

Slangen var fel från installatör enligt teknikern. Och tål inte varmvatten.
Ringde Älvsbyhus som installerat i husfabriken. Fick väl den responsen som jag förväntade mig. Noll ansvar tar älvsbyhus.
Tur var att maskinen fanns försäkrad hos Arctic. Dock irreterad av att vi haft dåligt flöde under åren. Detta förklarar ju saken.
Hoppas man kan hjälpa nån annan utav dessa bilder.
ha det gött.
20191111141232-79.138.69.77.jpg
20191111141315-79.138.69.77.jpg
 
Haha, det tror jag inte var orsaken till TS problem i alla fall.

Infinite scroll strikes again! :rofl:
 
  • Haha
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Haha, det tror jag inte var orsaken till TS problem i alla fall.

Infinite scroll strikes again! :rofl:
attans var i min egen tråd. lite missledande de där vart svarknappen är. beklagar och bortse från mitt inlägg
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Hej alla! Jag fick svar från gnosjö att det beror på öppet fönster läge, har stängt av det för någon dag sedan, tror det funkar nu, kolla på gnosjö klimatprodukters hemsida ni som har detta problem, där finns en film längst ner mvh Camilla
 
  • Gilla
Josth
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.