M.nu startades genom temperatur.nu.

Av miljömässiga skäl vill jag inte skrota alla mina 433 MHz-prylar, men har behov av att kombinera flera olika protokoll för smarta-hem kommunikation. På det viset kan jag använda mycket av det jag har liggandes, utan att behöva köpa en massa nytt, och göra mig av med saker jag har, bara för att de inte pratar samma språk.
 
Temperatur.nu

Mitt gamla hus från 1911 behöver bli lite smartare. Med den kabeldragning till strömbrytarna som finns i detta gamla hus så finns det betydande begränsningar och de trådlösa öppnar därför helt nya möjligheter till att styra belysning men även läsa temperatur och fukt på vind och i krypgrund.
 
j.f.s
Svar: Startsidan var temperatur.nu

Står i valet och kvalet vilken teknik jag borde välja för ytterligare automatisering och bekanta som använder Homey är otroligt nöjda. Har som andra en blandning idag med 433mHz, Zwave samt Ikea som vore toppen att kunna återanvändas. Vilken dröm att kunna integrera dessa under samma paraply istället för flera olika enheter för styrning :love:
 
Temperatur.nu

Att själv hålla koll på alla olika knappar, appar och enheter är kanske ingen konst. Men är undervisa resten av familjen kan vara en utmaning, och när det smarta hemmet inte används som man tänkt tar lite nöjet ur är hålla på med det. En central styrning skulle underlätta mitt jobb som familjens lärare enormt och min fru skulle bli så glad av att inte behöva få mina läxor mer!
 
Svar: temperatur.nu
Motivering:
I ett smart hem ska man inte behöva begränsa sig.
 
Svar: Temperatur.nu

Efter att stångat mig blodig med "alternativa sk. smarta hem-kontroller" behöver min fru lugn, ro och funktion ;-)
 
Svar: Temperatur.nu

Med ett hem som idag är en blandning av google Home, Ikea trådfri, ett antal olika smarta vägguttag och strömbrytare och nu även ett hemlarm finns det potential för att med en Homey göra vårt hem till en smart helhet och få barnen att tycka det är spännande med hemautomation.
 
Svar: Temperatur.nu

När vi nu vår övervåning ska bygga
Vi ett helt hus vill betrygga
Larm, lampor, temperatur med mera
Smarta lösningar kan bli flera
Det finns inget man inte kan
Med en Homey i sin hand
 
Svar: Temperatur.nu

Har länge funderat på hur jag ska slippa oroa mig för allt rörande huset och allt som hör till. Vore perfekt med en Homey här hemma till mina Homies . (Fru, Katt, son och dotter). Tänk att slippa tjata på dem (ja inte katten då) att släcka lampor, stänga kylskåpet, se om katten kommit in, frun slipper "glömma" sätta igång motorvärmaren, alltid veta att avfuktaren går igång när den ska i tvättstugan etc etc... Ja ni hör ju själva vad jag skulle kunna göra med en Homey, tänk vad skönt för mig, och framförallt övriga familjemedlemmar:crysmile:
 
Temperatur.nu

För jag behöver all sfärisk hjälp jag kan få i mitt försök från inflytt januari 2020 i mitt första egna hus starta arbetet med att med material, solceller och smart teknik renovera mig till ett självförsörjande boende!
 
Svar: Temperatur.nu

Vill gärna göra min man glad med denna Homey. Han gillar teknik och pratat om att bygga ett Smarthem. Dessutom är den väldigt snygg!!! Vi skulle älska den :)
 
Svar: Temperatur.nu

Har funderat länge att investera i smart-hem prylar, men har aldrig kommit skott, detta hade varit början på omställningen till ett smart hem som hade förenklat vardagen
 
Temperatur.com vårat hus blir färdigt till nyår!




QUOTE="Annelie Hultberg, post: 3450913, member: 169578"]Tävling: Styr ditt smarta hem med elegans
Visa bilaga 360885


Den här Homey-varianten från M.nu släpptes i början av året och kombinerar alla dina trådlösa och smarta enheter i ett system som är enkelt att använda. Styr hela ditt hem med gratisappen för Android eller iPhone, och låt alla dina enheter fungera tillsammans i harmoni - oavsett teknologi eller varumärke. Låt din belysning dimmas ner när du tittar på TV. Spela din favoritmusik när du stänger av larmet. Stäng av all belysning när du lägger dig på kvällen. Tänd belysningen i hallen när dörrklockan ringer - låt kreativiteten flöda! Homey pratar 7 olika trådlösa teknologier och kan kommunicera med tusentals olika enheter och tjänster.

Totalt värde: 3 400 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Genom vilken internet-sida startades M.nu?

Svaret hittar du här: https://www.m.nu/

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 1 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från M.nu. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar M.nu för att de sponsrar den här tävlingen.

[/QUOTE]
 
Med en Homey kan vi äntligen få bukt på vår inomhustemparatur.nu,
bli välkomna av en upplyst uppfart när vi rullar fram mot huset om kvällarna
samt kunna förvilla inbrottstjuvarna med schemalagda lamptändningar på semestern.
Möjligheten att övervaka energikonsumtionen i huset är grädde på moset.
 
Svar: Temperatur.nu

Smarta hem prylar är framtiden och kul att installera upp det i vårt hem i vinter.
Hoppas på en bra start med denna fantastiska Homey som navet i hjulet.
Sedan är det bara att önska sig fler prylar att koppla samman till denna i julklapp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.