BiFuel BiFuel skrev:
Hittade hans hemsida och nu är jag långt ifrån nån snickare men såg det inte ut att vara lite klent virke under trallen i den altan han har i sin portfölj? :thinking:
Väldigt svårt för mig att se på små bilder tycker jag och dessutom är jag lekman. I och med den här härvan så har jag behövt lära mig en massa, men konsumenttjänstlagen är ganska tydlig på vad en konsument ska kunna förvänta sig/ha för krav på näringsidkarens kompetens. Tur det, för annars hade jag inte vågat gå till en läkare :)

Men visst, skillnad på att ha rätt och få rätt.
 
M Mikael Jacob Edström skrev:
1 är såklart viktigt. 2 tycker jag inte är lika viktigt eftersom det bara är en prismodell. Säger du samma som fastpris? Det är ju typ samma sak, bara slå ut fastpris med antalet m2.
Visst är det så, men varför inte använda sig av enbart fastpris när man marknadsför sig.
 
M Mikael Jacob Edström skrev:
Väldigt svårt för mig att se på små bilder tycker jag och dessutom är jag lekman. I och med den här härvan så har jag behövt lära mig en massa, men konsumenttjänstlagen är ganska tydlig på vad en konsument ska kunna förvänta sig/ha för krav på näringsidkarens kompetens. Tur det, för annars hade jag inte vågat gå till en läkare :)

Men visst, skillnad på att ha rätt och få rätt.
Konsumenttjänstlagen är väldigt bra, men att dra ett sådant här fall i tingsrätten är väldigt tidskrävande och kan ta upp till flera år beroende på var i landet man bor. Fast i just ditt fall tror jag att du har väldigt stora chanser.
 
P Putte 9497 skrev:
Konsumenttjänstlagen är väldigt bra, men att dra ett sådant här fall i tingsrätten är väldigt tidskrävande och kan ta upp till flera år beroende på var i landet man bor. Fast i just ditt fall tror jag att du har väldigt stora chanser.
Viktigt att förstå är att jag inte hade ett val med tingsrätt. Det var han som skickade stämningen på mig. Han gjorde det direkt när jag bestred fakturan pga undermåligt icke-fackmässigt resultat.
 
BiFuel BiFuel skrev:
Hittade hans hemsida och nu är jag långt ifrån nån snickare men såg det inte ut att vara lite klent virke under trallen i den altan han har i sin portfölj? :thinking:
Finna bilder om man tittar på startsidan förutom lite generalskarvar:D Enligt hemsidan har han varit verksam i Sverige i ett år och har 30 års erfarenhet av andra förutsättningar.
 
M Mikael Jacob Edström skrev:
Viktigt att förstå är att jag inte hade ett val med tingsrätt. Det var han som skickade stämningen på mig. Han gjorde det direkt när jag bestred fakturan pga undermåligt icke-fackmässigt resultat.
Men oavsett ska tingsrätten pröva ärendet
 
Precis, eller så slipper man det om man når en förlikning eller liknande.
 
M Mikael Jacob Edström skrev:
Precis, eller så slipper man det om man når en förlikning eller liknande.
Så är det, men du kan ju med lämna in en stämningsansökan
 
P Putte 9497 skrev:
Finna bilder om man tittar på startsidan förutom lite generalskarvar:D Enligt hemsidan har han varit verksam i Sverige i ett år och har 30 års erfarenhet av andra förutsättningar.
Tror ett år har blivit fyra år, men jag förstår din poäng.

Gällande generalskarvar så vet jag bara att jag var extremt tydlig i instruktionerna; trallen ska läggas fallande och det får inte förekomma generalskarvas.. Tji fick jag :D
 
P Putte 9497 skrev:
Så är det, men du kan ju med lämna in en stämningsansökan
Jo och det är gjort, s.k. genstämning. Jag blev mer eller mindre tvungen i och med att avhjälpandekostnaderna överstiger det som han stämmer mig på.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
BiFuel BiFuel skrev:
Hittade hans hemsida och nu är jag långt ifrån nån snickare men såg det inte ut att vara lite klent virke under trallen i den altan han har i sin portfölj? :thinking:
Kan du ge en länk till hans hemsida?
 
S Staffan123456789 skrev:
Kan du ge en länk till hans hemsida?
Som trådskapare, så skulle vilja och uppskatta om vi inte skriver ut byggfirmans namn eller länk till hemsida.
 
  • Gilla
lärjungen och 2 till
  • Laddar…
Vi accepterar det
 
  • Gilla
MikaelJacob
  • Laddar…
M Mikael Jacob Edström skrev:
Är du säker på att enheten måste vara timmar? Det är ju fortfarande arbete men ett fast pris. Menar du att ROT inte gäller när man bygger "vanligt" fastpris också, t ex X kr för att bygga ett specifikt trädäck?

Det är en enkel prismodell, ja men det är ju framräknat efter att hantverkaren har varit på plats och man har gått igenom alla specifikationer såsom trappor, räcken mm.
650 kr / m2 och ungefär 175 m2. Jag är verksam i inre Mälardalen men vad får man betala för en snickare runt Stockholm för byggnation av tralldäck?
Antar att du tittade på fler firmor innan du bestämde dig för denna skojare
 
P Putte 9497 skrev:
650 kr / m2 och ungefär 175 m2. Jag är verksam i inre Mälardalen men vad får man betala för en snickare runt Stockholm för byggnation av tralldäck?
Antar att du tittade på fler firmor innan du bestämde dig för denna skojare
Innan byggfirman började så hade jag hört mig för med vänner och bekanta och prisspannet vandrade mellan 500 - 700 kr/m2 innan ROT för ett sådant här trädäck när det kommer till rent arbete.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.