Jag tror att vi är flera nyfikna. Vilket fabrikat är det på golvvärmen? :)
 
Oj oj det är ett tag sen. Ska se om jag kan hitta det bland papprena och återkomma!!!
Ps ... har startat en annan tråd om väggar i källaren... all input mottages tacksamt!
 
På några bilder ser det ut som det kommer ut elkablar direkt ur väggarna utan att de är dragna i elrör.

Det är inte tillåtet och blir både dyrt o krångligt att åtgärda i efterhand men fixar man det nu innan ytskikten kommer på är det lätt.

Kolla upp det.
 
P Per_Eriksson skrev:
På några bilder ser det ut som det kommer ut elkablar direkt ur väggarna utan att de är dragna i elrör.

Det är inte tillåtet och blir både dyrt o krångligt att åtgärda i efterhand men fixar man det nu innan ytskikten kommer på är det lätt.

Kolla upp det.
Hej!
I Danmark får man lägga sk. ’installationskabel’ i väggen som ovan. Kanske andra krav i Sverige?
Tack för uppmärksamt öga dock!
 
T tobben87 skrev:
Va där de för märke på golvvärmen? Har aldrig sätt den typen av plåtar. Ser ut att vara metallklammer som håller slangarna? De hsbrjag heller aldrig hört om. Slangarna kan röra sig med temperaturväxlingar, andra installationer jag sätt använder plastklammer. Som @Krilleman brukar säga. Vad säger montageanvisningarna för de fabrikatet? Själv skulle jag föredragit antingen spårad spånskiva ellervanlig spånskiva och lägga de ovanpå.
Hej igen!
De är av märket ’wavin’. De är lagda med tillberkarens egna ’metal trådbindare’.
Trevlig kväll
 
P Per_Eriksson skrev:
På några bilder ser det ut som det kommer ut elkablar direkt ur väggarna utan att de är dragna i elrör.

Det är inte tillåtet och blir både dyrt o krångligt att åtgärda i efterhand men fixar man det nu innan ytskikten kommer på är det lätt.

Kolla upp det.
Jo man får dra lös kabel i vägg/tak/golv i Sverige, kabeln behöver inte ligga i rör/slang, detta ändrades för flera år sedan.

Däremot är det inte tillåtet med all typ av kabel utan bara vissa kabeltyper.
Sedan ska kablarna dragavlastas i bägge ändar.
 
  • Gilla
louise_t
  • Laddar…
louise_t louise_t skrev:
Hej igen!
De är av märket ’wavin’. De är lagda med tillberkarens egna ’metal trådbindare’.
Trevlig kväll
Hej.
Jag är lite intresserad av kasseterna på bilden, hittar ej dem i Wavins sortiment, skulle du kunna hjälpa mig att hitta en länk till detta?? Otydlig närbild av rör med etiketter, eventuellt VVS-produkter, svåra att identifiera.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej! En del material har köpts in i polen men låt mig fråga så återkommer jag!
 
  • Gilla
Fredrik99
  • Laddar…
T
  • Gilla
louise_t
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Hittar inte just Duofors variant men Lip Lewis Laxstjärtplåtar är typ en likadan produkt:

[länk]
Snyggt Tack för tipset!
 
louise_t louise_t skrev:
Hej! En del material har köpts in i polen men låt mig fråga så återkommer jag!
HAr du hittat vars denna skiva såldes?
 
Snyggt tack.
 
Har du någon bild på färdigt projekt?
 
Menar du helt färdigt badrum?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.