Hej,
Jag undrar om det finns någon vänlig själ som vet hur man ritar i CAD och kan göra en modell till mig utifrån följande papper/ritning? Hålen ska vara gängade så man kan skruva i förskruvning i den dimensionen.
Jag har försökt kontakta flera mekaniska verstäder men alla kräver en ritning i *.stp eller *.step format för att kunna tillverka biten åt mig.
Men jag hittar ingen som kan göra det.

Tack på förhand.
 
  • Handritad teknisk skiss med mått och detaljer för en komponent med gängade hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag kommer ihåg kan jag göra det under morgondagen. Om ingen annan gör det före vill säga. Men varken M32 eller M50 är en standardgänga vad jag vet. M33 är ju nära och MF50 med fingänga.
 
Jobbar man på en mekanisk verkstad som kräver stp fil för att köra detaljen så klarar man definitivt av att skapa denna stp fil själv med hjälp av ditt underlag! Tar ca 2min, på riktigt...

Hur tjock ska detaljen vara?
 
Oj, shit va roligt att två har svarat så positivt :)
Jag ber om ursäkt att jag missade stigningen och tjockleken. stigningen ska vara 1,5 och tjockleken 10mm.
 
richardtenggren
Jag kan ordna om ingen annan fixar det! Som nämnt innan är det ett snabbt jobb, du saknar även måtten på 5mm-hålen.
 
I icho skrev:
Om jag kommer ihåg kan jag göra det under morgondagen. Om ingen annan gör det före vill säga. Men varken M32 eller M50 är en standardgänga vad jag vet. M33 är ju nära och MF50 med fingänga.
Jag är inte bevandrad i den mekaniska djungeln, men jag vill alltså skruva i M50 och M32 förskruvningar.
 
Är det inte bättre att göra detaljen i tunnare plåt, och sätta muttrar på förskruvningarna?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är det inte bättre att göra detaljen i tunnare plåt, och sätta muttrar på förskruvningarna?
Gängorna i förskruvningarna är 9mm långa och undersidan ska vara plan mot godset, därav blir godstjockleken 10mm.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag kan ordna om ingen annan fixar det! Som nämnt innan är det ett snabbt jobb, du saknar även måtten på 5mm-hålen.
Oj missade att svara dig.
Jag har inte räknat på exakt vart de hamnar, det spelar ingen roll bara de ligger ungefär som på ritningen dvs mellan hålen.
De kan i princip hamna vart som helst på långsidorna, de ska bara fästas i trä.
 
X xLnT skrev:
Jag är inte bevandrad i den mekaniska djungeln, men jag vill alltså skruva i M50 och M32 förskruvningar.
Det går att göra i vilka dimensioner du vill med nästan vilken stigning som helst. Men du VET att det ska vara M32x1,5 och M50x1,5 eller?
 
richardtenggren
Okej, pm:a mig din Mail så fixar jag det :)
 
  • Gilla
xLnT
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Okej, pm:a mig din Mail så fixar jag det :)
Jag verkar inte kunna se din profil, hittar ingen annanstans att PMa dig på :)
 
Har ritat upp den nu. Om du skickar din mail så skickar jag underlagen.
 
  • Gilla
xLnT
  • Laddar…
Jag har fått ritningen nu från två väldigt snälla medlemmar.
Riktigt roligt att få ett sådant bemötande, inte riktigt vad jag hade trott om jag ska vara ärlig.
Ha en trevlig kväll allesammans.
 
  • Gilla
Mats och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.