Hej!
Vi har fått byggt en friggebod som är isolerad. Bestående av två rum, 2x2m samt 2x4m. Avsikten med boden är att den skall fungera som förvaring för cyklar, barnvagnar, virke, utemöbler etc. Dvs sådant som skall stå lite skyddat men ej behöver rumstemperatur. Vi kommer ha en frostvaktt och element som ser till att det ej blir kallare än ca 5 grader. I dagslägert ligger det spånskiva som golv och vi vill ha något lite mer slitstarkt som kan tåla fukt. Dvs vi kommer att dagligen sätta in cyklar, barnvagnar etc. vilket ju för med sig snö och slask.
Så till frågan:
Vad skall man lägga på spånskivan som golv?
Plastmatta? I så fall vilken typ? Hur lägga denna så att man förhindrar att fukt kryper under?
Kommer måla väggarna och taket. Då friggeboden ej kommer fungera som bostad i dagsläget behöver det inte vara så snyggt men PRAKTISKT!

Alla tips mottages tacksamt!

/Hanna
 
Ja lade in ett billig laminatgolv från Rusta som de definerar som slitstark och skall fungerar i hallar och kök. Iofs drar jag inte in jätteblöta saker i snickarboden där det är lagt, men det har fungerat i ett år utan nämnvärd försämring.
 
Varför behöver du uppvärmt om du inte har annat än trä å metall i boden? Platonmatta? Kanske inte så snyggt.
 
Min sambo vill kunna ställa sin cykel frostfritt och även barnvagn är ju trevligt om den skyddas lite... Sen har vi tänkt framåt och kan tänka oss att det så småningom när barnen är lite större kan användas som litet extrarum, gästrum el dylikt.... I dagsläget är det dock viktigast att det är tåligt ich att fukten ej skadar spånskivan...
 
Bumpar den här tråden då jag sitter i samma sits. Hur gick ni till väga?

Har ett varmbonat förråd med golvspånskiva som golvunderlag. Vill helst lägga in en matta för att hantera fukt och snösmältning från diverse grejer som placeras i förrådet vintertid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.