Svar: Temperatur.nu

Att implementera Homey i hemmet är ett litet steg för människan, men ett stort steg i den tekniska utvecklingen
Dags att jag får ta det nu.
 
Temperatur.nu

Motivering:
Har precis lämnat mitt färdigbyggda smarta hem för att i helgen flyttat till ett nytt hus.
Så står precis i läget att införskaffa ett nytt system att bygga in i det nya huset och då hade en Homey varit en perfekt start.
 
Svar: temperatur.nu
Motivering: "Det är dags nu". Efter att ha intensivrenoverat och byggt ut huset är det reda att ta nästa steg och även bli ett smart hem. Som teknikintresserad vore det en dröm att få harmoni bland olika enheter och kunna styra dem från mobilen.
 
Svar: Temperatur.nu

Då jag och frun nyligen har tagit steget mot att försöka mordenisera huset hade denna fungerat perfekt som ett nav mellan alla olika system vi har börjat införa!
 
Svar: temperatur.nu

Jag flyttade in i mitt första hus i somras. Sedan dess har två grannar haft inbrott, och nu funderar jag på en lösning med rörelsedetektor, Hue-lampor som blinkar rött samt oljud i högtalarna om någon försöker ta sig in under vissa tider på dygnet. Men jag behöver en styrenhet för att få ihop det. Homey verkar kunna samordna allt detta och lite till!
 
Svar: Temperatur.nu

Har idag flera olika smart system som kräver flera olika appar för att styra dem. Har svårt att välja ett system då de är bra på olika saker och priset skiljer en del.
Använder Philips Hue för belysning, Netatmo för att övervaka temp, CO2 halten i luften samt ljud och fuktighet.
Har även Telldus för att styra vissa strömbrytare både ute och inne, ha koll på temp och fukt i källaren och sensorer som känner av om dörrar öppnas.
Dessa system pratar olika språk och det hade alltså varit kanon och kunna styra allt från samma styrenhet och programvara.
Det är svårt att lära både fru och barn vilken app som är till vad med mera.
Tanken är ju att de ska hjälpa till i vardagen och inte strula till det.
Hoppas hoppas på hjälp från en Homey!!!
 
Temperatur.nu Vill vinna för att vi just tagit de första stapplande stegen mot ett smartare hem och redan lyckats villa bort oss lite med olika system. Med denna skulle vi lösa allt!
 
Svar: Temperatur.nu. Motivering: Jag vill konsolidera alla mobilappar och fjärrkontroller i hemmet.
 
Svar temperatur.nu

Ett smart hem har länge varit i tankarna då jag har en del "osmarta" element, som är helt värdelösa på att släcka efter sig. Med en sån här tingest så slipper jag få åderbråck i pannan varje dag. Eller det är iaf en bra hjälp på vägen för ITTT.
 
Svar: Temperatur.nu

Motivering:
Den nya tekniken är för svår att förstå och jag orkar inte sätta mig in i allt! Samtidigt har jag ju köpt en mängd tekniska prylar med grym kapacitet- inkl min iPhone!
Jag behöver hjälp!
En smart hemteknikhjälp!
En Homey helt enkelt!
 
Temperatur.nu

Helt enkelt att se om den kan vara bättre än HC2 som jag har nu !, tror inte det så, ända sättet är väl att prova en.......
 
Svar: temperatur.nu
Motivering: Vi har hållit på med renovering i över 2 år och jag har under lång tid försökt övertala frugan om diverse saker som man enkelt kan införskaffa på m.nu, tex styra rullgardinerna! Skulle jag få en Homey, skulle mina små drömmar vara mycket närmare en verklighet!
 
Svaret är temperatur.nu

Sambon dras till trådlös teknik, men har tyvärr lite svårt att hålla sig till en enda lösning... Telefonen svämmar över av olika appar till belysning, musik och tv. Rädda mig från detta myller av olika lösningar!!
 
Svar: www.temperatur.nu

Motivering: Har bestämt att skapa smartness i huset men insåg att mina olika delar pratar olika språk.
Läste om att det tydligen finns en mångspråkig manick som skulle lösa mitt problem på ett kick.
 
E
Temperatur.nu

Villhöver nåt så förjordat!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.