Jag har ett förråd/garage på totalt 30kvm. Nu har jag delat upp detta och ena delen har jag isolerat och ska användas till varmförråd. Jag behöver en dörr mellan förråd och garage (dörren är alltså på insidan, inte ut från garage/förråd). Jag ska endast ha 5-10 grader i förrådet och vill ha den absolut billigaste enklaste dörren helst behandlad/målad så att jag bara kan sätta upp den och inte behöver göra något mer arbete. Garagedelen är inte isolerat och kommer att förbli så.

Hålet för dörren är 91x209cm

Vilken dörr ska jag köpa? Kom gärna med länkar för tips. Tack!! :)
 
Jag har gjort ungefär samma sak med mitt garage. Jag hittade en begagnad ytterdörr på Blocket för 500:-. Nu köpte jag dörren innan jag byggde, det gjorde ju att jag kunde köpa vilken storlek som helst.
 
Jag hade använt en brandklassad dörr det finns även brandklassade innerdörrar.
Finns det någon orsak till att höjden endast är 209, verkar dumt att inte följa modulmåtten.
 
Måtten var så från början. Vet inte varför.
Jag är mer ute efter en länk till ett tips på en dörr jag borde köpa. Strunta i måtten, jag kan köpa en 90x200 och fixa resten på något sätt:) vill bara veta vilken typ av dörr jag borde köpa :)
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Sådana här har jag inne i mitt stall/hönshus/vedbod.
Och sitter den inne under tak behövs ingen ytbehandling.
[bild]
[länk]
Tack! :)
Jag funderade kring det där med ytbehandling då jag helst inte ville göra det, men nu fick jag svaret då min också ska sitta under tak.
 
Valfri förrådsdörr i modul 9x21 får du in där
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.